zolibá Creative Commons License 2005.08.17 0 0 17263

A330:

Egy ilyen repedés valóban okozhat kihermetizálódást, de azért a kialakulása nem egyik pillanatról a másikra történik. A tapasztalat szerint az elülső hermetikus válaszfal repedése gyakori, de azt kell mondjam, hogy azért kb. évente (C-check) sor kerül az ellenőrzésére, ami a kialakulás sebességének megfelelő, biztonságot nyújtó gyakoriság. Ilyeneket rendszeresen javítunk. Megfelelő NDT (Non-Destructive Test), azaz roncsolásmentes anyagvizsgálati technikák alkalmazásával még a szabad szemmel láthatatlan repedéseket is meg lehet lelni. És figyelembe kell venni, hogy a B737CL azért már nagy múlttal rendelkezik, így jelentős a karbantartási tapasztalat ezzel kapcsolatban. Ha konstrukciós és/vagy anyag módosulást nem vezettek be vagy valamit nagyon el nem szúrtak, a hírek szerint 1999-es gyártású ciprusi gépnél nem jelentkezhetett ilyesmi. (nem ismerem a gép előéletét, esetleges korábbi szerkezeti sérüléseit) Persze ismerünk hátsó hermetikus válaszfal javításos hibából adódott eseményt (lásd: JAL B747),de annak jelentős külső nyomai is keletkeztek.

Előzmény: A330 (17252)