epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 87

Saint Louis (ideje volt már, hogy történjen valami vasutas dolog is...)

 

National Museum of Transportation

Nem tudom, miért hívják így, mert szinte kizárólag vasút van, de gondolom ez egyikünket sem zavarja. Éppen töltöm fel a képeket a kep.tar-ra, öt perc, és meg lehet nézni őket. Sajna a múzeum nem túl fotósbarát, mert a járművek között szűk folyosók vannak, ráadásul elég éles fények voltak + a gépet sem ismertem. Meg tudná valaki mondani pl, hogy gőzmozdonyt árnyékban, de fényes háttérrel miféle beállítás mellett lehet normálisan lefényképezni?

Ami egy amerikai vasúti múzeumba kell, az mind ott van! Jó kis hely!

 

Más:

a Gateway Arch földalatti szintjén a 19. sz.-i Amerikáról van kiállítás, ennek részeként minden évről kis tablók vannak az adott év kb 3-5 általuk fontosnak vélt eseményével (szeretem az ilyet, mert szvsz sokat elárul róluk az, hogy mit raknak ki ilyen poszterekre). Ami a vasutakat illeti:

ott volt az említett Stourbridge Lion

természetesen 1869

1870 (elfelejtettem :-(, de majd eszembe jut...)

1873-ból a tőzsde fekete napja, amit a Jay Cooke bankház csődje okozott, amire viszont az említett cég (vagyis inkább a tulaj) Northern Pacific és a Great Northern körüli spekulációi miatt került sor.

????: Wabash, St. Louis & Pacific és Illinois állam pere, aminek végén a vasutak ellenőrzése (pontosabban a díjszabás) szövetségi hatáskörbe került, az Interstate Commerce Committeehez.