Z19DTH Creative Commons License 2005.07.31 0 0 137

Honnan veszed, hogy van CVT a Corsa-hoz? Ez egy szerintem kb. 2002 tájékán megjelent általános Opel termékkatalógus, amely tartalmazza az álmokat és valóságot egyaránt. Tudtommal az Opel Szentgotthárdon kísérletezett a CVT váltóval és az új Vectra-val szerették volna egyidőben bevezetni, de mivel nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket (műszaki gondok) így (tudtommal) nem rendelhető. A katalógusban megtalálható a VVT leírása is, a mai napig nem használja az Opel. Egy szóval sem említi viszont a katalógus a DPF rendszert, pedig ez meg már kereskedelmi forgalomban van...

Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot és megosztottad velem a linkgyűjteményed egy részét. Őszintén szólva nem erre számítottam, az internetes keresőket jómagam is tudom használni. Kissé csalódott vagyok, hogy olyan információkat olvastam tőled, melyekről később jómagad írtad, hogy szakmailag nem feltétlenül korrektek. Így aztán felbátorodtam, és úgy döntöttem leítok néhány cáfolatot. Szóval:

Az Eu4 motoroknak nincs bypass csatornájuk, ezért nincs a rendszerben külön alapjárati motor, az alapjárati levegő szabályozását maga a pillangoszelep állító motor végzi (elektromos gázpedál rendszer - nincs bowden).

Kettős lambda szabályozásról legfeljebb csak két hengersorral rendelkező motoroknál beszélhetünk, ha mindkét hengersor kiömlő ágához tartozik egy-egy szabályozó lambda szonda. A katalizátor mögötti lambda szondának semmi köze a keverékösszetétel meghatározásához. A lambda szondák egyébként csak a kipufogógázban található oxigén koncentrációját mérik, akár szabályozó, akár ellenőrző lambda szondáról beszélünk. A kipufogógáz minőségét ezen kívül nem figyeli semmi.

A fordulatszám növelésével meglepő módon csökken az olajfogyasztás. A gyűrűk számát különösen a nagy fordulatszámú motorokban lehet csökkenteni, mert az átfújás a hengerfal és a dugattyú között a fordulatszám növelésével csökken. A hibás tömítés okozta olajveszteség mellesleg nem jelent olajfogyasztást.

Ha már a fordulatszámnál tartunk, megjegyezném azt is, hogy a fordulatszám növelésével növekszik az olajszivattyú szállítási mennyisége, ezáltal jobb lesz a hidraulikus szeleptőke olajellátása is. Vélhetően megszűnnek azok a jellegű zajok is, amelyeket a szelepszártömítés hibájának számlájára írsz. A 16 szelepes Opel motoroknál tudtommal hamarabb megszorulnak a szelepek, mintsem "lötyögnének". A szorulást általában a motor alacsony fordulatszámon és részterhelésen való gyakori használata által keletkezett kokszosodás okozza (magas az elégetlen szénhidrogének koncentrációja). Ilyenkor szoktak a szerelők dörzsárazni a szorulás megszűntetése érdekében. Ha a szelepszár tömítése ereszt, az elsősorban a sűrítési nyomás csökkenéséhez vezet, ami gyújtáskimaradást eredményez, erre pedig az EU4-es motorok kifejezetten odafigyelnek.

A megnövelt indítási fordulatszám vadonatúj motoroknál is jelen van. Ezáltal csökken a károsanyag emisszió és gyorsabban eléri a rendszer az üzemi hőmérsékletet...

Mivel kapcsolatban vagy az ország legjobb szerelőjével, konzultáld meg vele az utóbbi pár hozzászólást, főleg azt amit Buszmágusz írt (én teljesen egyetértek az általa leírtakkal), ha a szerelőnek hiszel, hát győzzön meg ő. Én a helyedben a motor érdekében változtatnék a vezetési stíluson, de hát ez csak egy jó tanács...

Előzmény: Törölt nick (136)