DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1001
Sziasztok!
Múlt nyáron vettem a Mercedes W124 250D-t, amelyben egy szaxerűen beépített (legalább is nekem úgy tűnik) utólagos Diavia klíma van. A motortérben az előző tulaj(ok) valamelyikének köszönhetően viszont elég nagy káosz uralkodott. Mostanra jutottam el oda, hogy mindent rendbe tettem, csak a klíma körül fogalmazódott meg 1-2 kérdés mielőtt feltöltetem. (Persze a fűtőradiátort is ki kellett cserénem a hétvégén, hogy ne legyen túl nagy az örömöm.)
Szóval:
1. A rendszerben van ugyebár egy kombinált nyomáskapcsoló, amit két nyomás vezérel: az egyik az alacsony nyomás része, ami a kompresszor vezérlő körébe van kötve, ez tiszta. A másik nagy nyomásra kapcsol, de nem tudom mit. Vagy ez is a kompresszor vezérlő körében van és a kompresszort kapcsolja le túlnyomás esetén, vagy a kiegészítő ventillátort kapcsolja be? Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba, de az a baj, hogy csak egy sebességes ventillátor van benne. Azt meg nem akarnám, hogy pl. a horvát tengerpartig menjen a venti egyfolytában a zótópályán, ahol egyébként a menetszél is elvégzi a dolgot.

2. A klímkompresszor oldalán van egy kis kör alakú gomba szerű kidudorodás, amiből kilóg-na két vezeték, ha el nem lenne vágva tőből. Kérdésem, hogy az mi? Netán az lenne a rendszerleállításért felelős túlnyomáskapcsoló?

Általános kérdésem/kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki megdobna egy kapcsolási rajzzal vagy linkkel a Mercedes 124D/Diavia combo-hoz, ugyanis a motortérben találtam még 1-2 el nem varrott drótot, ami a Diavia-s kábelkötegből lóg ki, de nem tudom hová kötni. A köteg másik fele a műszerfal alatt látszólag eredeti rend szerint megbontás nélkül van bekötve szám szerint 3 elektronika dobozba. Még hiba-LED is van az egyiken. Legalább is gondolom az.

Köszönttel: DT 20-61