Köszönöm az infókat!
Elkezdtem hasonlítgatni egy 5W-40 full szintet egy 10W-40 fél szinttel. Az utóbbit kifejezetten Common Railhez ajánlják.
5W-40 10W-40
T.B.N. 10.4 11
Viszk. 40°C 86.5 103.3
Viszk. 100°C 14.2 14.81
Viszk. index 170 149
derm. pont -41 -33
1. Fentiek alapján mondható, hogy a 10W-40-es jobb?
2. Mennyi egy üzemmeleg motorban a kívánatos viszkozítási érték?
3. 40°C-nál jobb a kissebb viszkozítás?
4. Mit jelent a viszkozítási index? Hogyan értelmezzem a gyakorlatban? Jobb a 170?
5. A dermedés pont a könnyebb átolajozódást segíti elő, gondolom.
6. Gyakorlatban kimutatható jelentőségű a 0.6 T.B.N. eltérés haszna?
Nekem jobbnak tűnik az 5W-40-es... Igazam van?
Minden válaszodat és segítségedet, igazán köszönöm.