Ennek akár jó vége is lehet, de rossz is.
Az érdekes, hogy miközben EU-s elvek alapján erősödik a regionalizmus (a régiók kapnak hatáskört, de forrást is a feladataik elvégzésére, hiszen ők tudják, mire van szükségük), itt erőteljes központosítás zajlik.
Kicsit aggódok a tendencia miatt, hogy túlzottan kézi vezérlésre áll át a rendszer. Először az ország, aztán a Minisztérium, és most jutottak el a szakmai szervekig...
Ugyanakkor ez akár javulást is hozhat.
Valószínűleg jobban irányítható egy egységes cégen keresztül a magyar közútfenntartás/kezelés, mint 19+1-en keresztül. Nem kell 19 megyei igazgatóval egyezkedni, pénzt elosztani, stb. Elvileg az erőforrások jobban menedzselhetőek, eloszthatóak (legalábbis egy részük).
Az a baj, hogy ezt nemigen lehet szakmai alapokon előrebecsülni, mi lesz a következő lépés. A politikusokon múlik.