dvd-f Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2551
sziasztok

az áthaladó gép fotózásához szerintem kevés a 26x zoom-t megadni. Nem jellemez semmit a gyújtótávolság ismerete nélkül.

ami sztem mindenkinek ismert, az a normál (36mm-es) filmet használó, tükörreflexes fényképezőgép gyújtótávolsága. (a digitális tükörreflexes gépeknél, ahol általában cserélhető objektív van, mindig megadják a váltószámot, ami váltószám a 36mm film felületének és a digitális gép CCD felületének hányadosaként is számítható)

450mm gyújtótávolsággal még elég kicsit a repcsik, 6 MPX felbontás mellett is egy 747-es is utazó magasságon néhány 100 pixel csak, ami nem mondható szép eredménynek. :-)

érzésből most azt mondanám, hogy lehet ezzel azért áthaladót készíteni, de gondolom egy 600mm-es objektív már ad igazi élvezhető eredményt.

anélkül meg marad a kondenzcsík végén a valami van élménye :)

a magasan repülő gépek fényereje magas :), de a nagy gyújtótávolság gyengébb fényértéket eredményez az objektívnek. aki az égen szeretne fotózni, és a gépet akarja igazán láthatóvá tenni, az a javaslatom szerint használjon spot fénymérést. és ha van valami támaszték - ami ne 3 lábas statív, hanem inkább egy rövid, egylábas támaszték legyen - akkor az sokat tud segíteni, mert sokáig az ég felé tartani egy böhöm objektívet, egyrészt nagyon ingattaggá is teszi a gépet és még az exponáló gombra gyakorolt nyomás is úgy el tudja mozditani a gépet, hogy a repcsi már könnyen le is csúszhat. hogy miért:
ha valaki pontosan kiszámolná, hogy hány fokos a látószöge a 600mm-nek, az könnyen meglepődhet. asszem 1.5 fok körül van. 0.75 fok a kép fele. ennyit azért nagyon könnyű berázni.

és ami a legrosszabb az átmenőben, hogy nincs édeskés kerozin szag...

bocs a hosszúért.

üdv

solesz
Előzmény: HL7538 (2550)