Jang Creative Commons License 2005.04.01 0 0 7891
Van néhány új infóm a tervezett új EU-s munkaidő szabályozásról.

1: Heti munkaidő max. 48 óra (vezetés, rakodás, mosás, javítás, stb. együtt)
Ez 60 órára emelhető, ha az egymást követő 4 hét átlaga nem haladja meg a 48 órát.

2: A különböző munkáltatóknál végzett munkák ideje összeadódik.

3: 4 és fél óra vezetés után szünetet kell tartani (mint most).

4: Éjszakai vezetéskor, ha éjfél és reggel hét óra közé 4 óránál több vezetés esik a munkaidő nem lehet több 10 óránál egy 24 órás időintervallumban.

5: Az ellenőrzést a chipkártyás tachográffal képzelik el.

Az indoklás szerint ha kevesebb a munkaidő, akkor pihentebb a vezető. Másrészt kevesebbet van az úton a kamion, tehát csökkenne a kamionbalesetek száma.
Nem számolnak vele, hogy a munka nem lesz kevesebb, viszont a jövedelmeket csökkenteni fogják a cégek (kevesebb meló=kevesebb lé). Ha vissszaállnak a 4 kezes fuvarokra, még kevesebb lóvét kap egy ember. A jelenlegi fülkékben 2 ember több hétig összezárva elég nehezen tudna élni ( helyhiány).

A német kollégák azt mondják, hogy ezt az EU komolyan gondolja és be is akarják vezetni. A hozzáértés nélküli politikusok megint belerúgnak ebbe a szakmába. Valószínűnek tartom, hogy a háttérben a vasúti szállítások növelése is célja lehet ennek.
A közúti fuvarozás állandó megszorításával az EU a saját gazdasági fejlődését is gátolja, a vasúti szállítás pedig csak bizonyos áruk esetében gazdaságos.