Én is csak megerősíteni tudom az elhangzottakat olajszivárgás ügyben, legalábbis az 1.4 8 szelepes benzines TU3 motornál. Szelepfedéltömítés, csere nem nagy probléma, két csavar fogja le, 20 perc alatt megvan, szerintem érdemes kicserélni, a régi ha folyat, már nagyon meg lehet keményedve. A cserével együtt a szelephézag ellenőrzés / beállítást is érdemes beiktatni.
Hengerfejtömítés szintén hiba forrás, a vezérműszíj felőli odalon okozhat olajfolyajást (konstrukciós hiba, elég keskeny a tömítés a motorszélen lévő olajcsatornánál) ez már nagyobb lélegzetű művelet, de ha a hűtővízben (a hűtősapka alatt találsz olajat, érdemes elöbb - utóbb megcsinálni)
Vezérmű és főtengelyszimmering szintén okozhat olajfolyást, valamint az olajleeresztő csavar tömítés is.
Féltengelyszimmeringeket nekem is kellett már cserélni, váltóolajfolyás miatt.
A rövid féltengelyhez (bal) nem kell levenni a váltót csak a kereket, a sárvédőbetétet, valamint a futóművet kell a kormánygömbfejnél kikötni + gólyaláb alul és ki lehet fordítani oldalra. Féltengely kihúzni, szimmering csere.