deps Creative Commons License 2005.03.13 0 0 50

deps még egy kis szösszenettel egésziti ki a landcruiser anyagot:

 

motorról:

Japánban elsőként a Denso Corporation és a Hino Motors (mindketten a Toyota csoport tagjai) közösen fejlesztette ki 1995-ben. Common Rail-nek, magyarul közös nyomócsőnek nevezzük azt az üzemanyag teret, amely közvetlenül a hengerfej előtt helyezkedik el.
A nagynyomású tüzelőanyag innen az elektromágneses működtetésű befecskendező szelepeken keresztül jut be közvetlenül az égéstérbe. Amikor a motornak tüzelőanyagra van szüksége az égés létrehozásához, a befecskendező szelepek igen rövid időre kinyitnak, majd gyorsan zárnak. A nagynyomású tüzelőanyag-szivattyú biztosítja a rendszer egyenletes működését, amelyet a közös nyomócső folyamatos "feltöltésével" hoz létre, kompenzálva ez által a befecskendező szelepek által elhasznált tüzelőanyag mennyiségét. A common rail technológia kínálta előnyök a kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztásban, csökkenő károsanyag kibocsátásban, kevesebb fekete füstben és az alacsonyabb zajszintben nyilvánul meg.

Akárhogy is, a gyakorlatban a teljesítménye és a fogyasztása nagyon meggyőző. Vegyes használat esetén, amikor egy szigorú út menti tesztet is túléltünk 10,4 liter/100km jött ki. A katalógus szerint 9.5, de az kínzás nélküli érték.

egység bal műszere a klinométer, ami az autó minden irányú dőléséről tájékoztat. Előre dőlésnél 5°, oldalra 15° pontossággal mutat. Jobb oldalon digitális iránytű segíti a tájékozódást. Középen egy grafikus kijelzőn további hasznos és kevésbé hasznos információkat kaphatunk.

Az emelkedő és a laza talaj nem okozott problémát. A váltó melletti karral négy fokozat közül lehet választani. Két kerék, négy kerék, sima, üres, majd négy kerék felező - na, akkor kitapossa a hegyet maga alól. De ha esetleg úgy adódna, elegánsan lenyúlunk a kormány mellé, és a hátsó difizárat is bekapcsolhatjuk.

A gyári adatok szerint egy 41 fokos emelkedőn semmilyen pozícióban nem kell aggódnunk.

 

landcrusier története:

1950: A Toyota elkezdi a Land Cruiser BJ prototípus tervezését.
1951: A Land Cruiser a Fujji hegy hatodik állomásáig jut, így az első motoros jármű lett ami teljesítette ezt a távot. Kiváló terepjáró képessége miatt az első megrendelői a rendőrség és az erdőgazdálkodás.
1953: A Land Cruiser nemzetközi bemutatója.
1954: A Toyota hivatalosan megkezdi a Land Cruiser tömeggyártását és az egyéni megrendelések teljesítését.
1955: A Toyota felváltja az eredeti 85 lóerős motort a 125 lóerős, 3.8 literes benzines motorral.
1957: A Land Cruiser megérkezik Amerikába a 2 ajtós FJ25-ös ponyvatetős változattal. Később kezdik forgalmazni a 4 ajtós dobozos, és a 2 ajtós PickUp verziót is.
1967: A Toyota bevezeti a Station Wagon verziót.
1968: A 100.000. Land Cruiser
1972: A 2oo.000. Land Cruiser a világon
1973: A 3oo.000. Land Cruiser a világon
1975: A 4.2 literes motor bemutatkozik.
1980: Megjelennek a második generációs Land Cruiser-ek, magasabb felszereltséggel, klímával, és négysebességes automata váltóval.
1990: Tavasszal a Toyota leleplezi az 1991-es modellt. Nagyobb beltér, biztonság, és állandó négy kerék meghajtás jellemi az új típust.
1993: A Toyota erősíti a motort, és több luxussal szereli fel a Land Cruiser-t. Minden új modellbe a 4.5 literes hat hengeres, 24 szelepes DOCH motort szerelik.
1994: A Land Cruiser freon mentes klímával kerül forgalomba
1996: A Granada-Dakar Rallyin széria kategóriában a Land Cruiser nyeri ez első és a második helyet.
1999: A Toyota bemutatja a új D-4D névre keresztelt Common Rail dízel motort

 

paraméterek:

Paraméterek:

Hosszúság: 4770 mm
Szélesség: 1820 mm
Magasság: 1915 mm
Tengelytáv: 2665 mm

A Toyota Land Cruiser 90 Prado-t két fajta motorral gyártják:

90 Prado 3.0 TD Common Rail turbó diesel,
16 szelep
2982 ccm
120 KW / 163 Le
7 személyes
Kézi váltós ára: 14 950 000
Automata váltós ára: 15 780 000

90 Prado 3.3 V6 V6 benzines
24 szelep
3378 ccm
131KW /178Le
Kézi váltós ára: 13 890 000
Automata váltós ára: 14 670 000