HGaabor Creative Commons License 2005.03.04 0 0 14258

Az én teóriám a következő:

Mivel diesel motorról beszéltek, aminek magasabb a hatásfoka, mint a benzinmotoroknak, ezért természetesen a veszteség, azaz a hulladékhő is jóval kisebb lesz, ezért melegszik fel lassabban az autótok. Szerintem...

Vannak olyan magasabb kategóriájú diesel autók (asszem pl BMW) ahol olyan alacsony ez a hulladékhő az autó méretéhez és persze komfortjához képest, hogy külön kiegészítő fűtése is van az autónak (hogy ez villamos, vagy olajos, azt nem tom).

A másik, hogy nem biztos, hogy az a megoldás, hogy 4-esen kell döngetni a ventillátort, hiszen ebben az esetben sokkal nagyobb mennyiségű hideg levegő érkezik az utastérbe, amit a fűtőtest nem biztos, hogy teljesen fel tud melegíteni. Én úgy vélem, hogy a maximális melegítéshez a 3-as fokozat kell, és a műszarfali rostélyokon ill. a lábhoz kell irányítani. De lábnál ne várjatok csodát, igazából egyik autó sem képes szerintem olyan mikroklíma kialakítására, amit szeretnétek. Ugyebár a meleg levegő felszáll... a kocsi meg alulról a menetszél által kiválóan hűtve van... szóval értitek...

Na szóval mint mondottam mérnök vagyok. Épületgépész. Tudjátok, fűtés, szellőzés, klíma, víz, gáz... :)) Ja nem kell valakinek egy jó kis gázterv??? :))

Előzmény: vidia1 (14252)