Véleményem szerint... Creative Commons License 2005.02.13 0 0 13957

Olvasgatva gyári szervízes tapasztalaitokat, nem is értem, miért jártok oda. Mint már írtam a saját autónk sosem volt gyári szervízen karbantartáson, mert nem tudhatom, mindazt ami elő van írva valóban megcsinálják-e. De még, ha igen, akkor is kétszer annyiért, mint bármely hétköznapi szerelő. A kötelezően előírt átnézendő, kicserélendő alkatrészek a szervízkönyvben fel vannak sorolva, ha lenne hozzá eszközöm meg is tudnám csinálni. Ha az alkatrészt Te szerzed be, biztos lehetsz benne, az új. Az utánygyártott alkatrész, ha jó hírű cég termékét veszed, azonos a gyárival, csak sokkal olcsóbb. A Renaultnak beszálított alkatrésznek csak a csomagolása más, ugyanazon kezek és gépek rakják össze az utángyártottként utcára kerülő termékeket. (Fontos, érdemes jó hírű gyártótól venni, itt fokozottan igaz az olcsó húsnak, híg a leve mondás.) Vajmi kevés az esély, hogy a sarki szerelőnél pont van még két-három Thalia, aminek segítségével ide-oda cserélhetné az alkatrészt. Persze tudom, így ugrik a gari, de a garis idő alatti meghibásodások száma igen csekély, különben nem vállalnának rá még annyit se. Az Assistance is ugrik, de az meg bőven kompenzálódik a gyári, meg egy hétköznapi szerelő által végzett munka közötti árkülönbségen. Saját tapasztalat: A 60000-es szervízt kormányössszekötő cserével együtt 50.000.-ből megúsztam. Ugyanez barátom autójában, gyári szervíz, összekötő csere nélkül 100.000.- volt. Nem tudom egy autómentő pontos tarifáját, de tartok tőle 50.000.- Ft-ból, Mo. bármely helyéről elvontatna Bp-re. Tisztelet a kivételnek, de a gyári szervíz egy elképesztő lehúzás. Lopnak, csalnak. Ha meg nem konyítasz az autóhoz, nincs tapasztalatod a lenyúlásban, ott vágnak át, ahol akarnak, ha nézed az üvegfalon keresztül, ha nem. Hogy ne csak rosszat mondjak a Renault Baumgartner karosszériás műhelye, korrekt. Sajnos jártam már náluk 3-szor is kisebb-nagyobb koccanások miatt. Készen voltak időben, minden papírmunkát elvégeztek, tájékoztattak, hol tart a javítás, vagy ha időközben - az előzetesen megbeszéltekhez képest - vmi változott volna. A törött fényszóró cseréje után, az újat elfelejtették beállítani, de ez egy könnyen elfelejthető apróság, részemről bocsánatos bűn. Az egyik alkalommal, észrevettem az előzetes számlán vmi ordenáré összeget, azt viszont tényleg eltudták hitetni velem, elnézték véletlenül. Nem is emlékszem pontosan mi volt az annyira hihetőnek tűnt bocsánatkérésük. Nem hibátlanok, de ha kicsit figyelsz minden rendben lesz és még hibáikat is úgy kezelik, hogy nem tudsz megharagudni rájuk.