Volt, hogy akkora volt a rostély (tűzszekrény), hogy a vezér nem látott volna tőle előre. Ezért feltették a fülkéjét a kazán tetejére (Camelback mozdonyok).
A Camelback gépek kifejezetten ilyen antracitfűtésűek voltak? Amúgy ez még a sztókeres idők előtt volt? (Izé. Hát az első eredeti kemölbekk, ami tudtommal most a C&O múzeumban van, az még igencsak alacsonykazános)
De ez veszélyes volt, mert a hajtó- vagy csatlórúd törés levágta onnan a vezért,
De ez mennyire volt gyakori jelenség?
Az amerikai sikeres ötcsatlós mozdony az 1E1, Santa Fe tengelyelrendezés volt, 1919-re ez uralta a tehervontatást. A legnehezebb 1931-ben a Reading K1sb osztályú mozdonya volt, Baldwin gyártmány, 451 ezer font (pound) vonóerővel...
Ez mennyi? Tonnában, kilogrammban, nyútonban, vagy bármiben :))
Mókuskerék a mozdony mögött a viszonylag könnyebb mozdonyoknál volt,
Az meg mi? A futókerekek meghajtását végző lecsatolható kis plusz henger? Olyan volt egy pár Br52-n, bár nem tudom, hogy szériában-e.
booster a szerkocsi alatt. Induláskor plusz vonóerőt adott.
A búszter világos :))