BlackStar Creative Commons License 2004.11.24 0 0 9799

Volt, hogy akkora volt a rostély (tűzszekrény), hogy a vezér nem látott volna tőle előre. Ezért feltették a fülkéjét a kazán tetejére (Camelback mozdonyok).

A Camelback gépek kifejezetten ilyen antracitfűtésűek voltak? Amúgy ez még a sztókeres idők előtt volt? (Izé. Hát az első eredeti kemölbekk, ami tudtommal most a C&O múzeumban van, az még igencsak alacsonykazános)


De ez veszélyes volt, mert a hajtó- vagy csatlórúd törés levágta onnan a vezért,

De ez mennyire volt gyakori jelenség?

 

Az amerikai sikeres ötcsatlós mozdony az 1E1, Santa Fe tengelyelrendezés volt, 1919-re ez uralta a tehervontatást. A legnehezebb 1931-ben a Reading K1sb osztályú mozdonya volt, Baldwin gyártmány, 451 ezer font (pound) vonóerővel...

Ez mennyi? Tonnában, kilogrammban, nyútonban, vagy bármiben :))


Mókuskerék a mozdony mögött a viszonylag könnyebb mozdonyoknál volt,

Az meg mi? A futókerekek meghajtását végző lecsatolható kis plusz henger? Olyan volt egy pár Br52-n, bár nem tudom, hogy szériában-e.

 

booster a szerkocsi alatt. Induláskor plusz vonóerőt adott.

A búszter világos :))

Előzmény: manhattani (9793)