kerusz Creative Commons License 2004.07.21 0 0 188
3color,

Nem vagyok én felindult, csak nyűgös, ha rosszul értelmezett lojalitásból a védhetetlent védik.

Ami meg ezt illeti: "A szomorú az, hogy amíg a Malévnél és tulajdonosánál történő amatőr baromságok "csak" egy flag carrier légitársaságot tesznek tönkre, addig a BA Rt és tulajdonosa szélsőséges esetben egy egész iparágat sodorhat versenyképtelen helyzetbe magyarországon magyar és külföldi résztvevőkkel légitársaságokkal, árufuvarral és magyar légiturizmussal együtt."

Nos, az a baj, hogy ezzel tényleg az iparágat veszélyeztetik. Az LRI, majd a BA Rt. mást sem csinál, mint az összes többi magyarországi repülőteret megpróbálja szívatni, így nem lesz hova menni Magyarországról, ha egyszer itthagyják a kuncsaftok Ferihegyet. Érdemes a vidéki repülőterek topikban a debreceni ILS-ről írottakat elolvasni egy jellemző példaként. Hát már Debrecentől is rettegnek? Csak Bécstől meg Pozsonytól meg Prágától nem? Komolyan, mi lesz itt, ha tényleg megépítik Börgöndöt, ami az autópályától 1-2 kilométerre van, közvetlenül a vasút mellett? Vagy ha valaki üzembehelyezi Kiskunlacházát?

Ja, én a múlt héten azt hallottam, hogy járt egy magyar felségjelű gép Debrecenben. És nem véletlenül, hanem repülőteret tesztelni. Nem tudom, igaz-e, remélem, igen...

Ugye, Bécsben most készül az új vasútvonal, és az összes nemzetközi vonat Budapest felől meg fog állni Schwechaton - két órával a Budapest városközponti pályaudvarról való kigördülés után (ugye, Anita? ott sem a VIE építi a gyorsvasutat, de kilobbizták, hogy építse meg az, akinek ez a dolga). Az összes nemzetközi busz már most is bemegy Schwechatra (ugye, Anita? ott sem a VIE közlekedteti a buszokat, de elérte, hogy tegyenek két kilométer kerülőt, és legyen öt perccel hosszabb a menetidejük). Istenem. Másfél óra helyett két és felet utazok a repülőtérig, de lagalább nem néznek hülyének, amikor megiszom egy üdítőt, stb. (ma /illetve mostmár tegnap/ egy teáért, egy kávéért és egy ásványvízért 1649,- Ft-ot kértek. Ez úgy nagyjából bécsi/frankfurti/londoni árfekvés. Csak a műintézmény sokkal igénymentesebb, pl. mert kisebb a választék, meg mert nem érzem, hogy a személyzet örül annak, hogy akad két hülye, aki hozzájárul a megélhetésükhöz. Ez délben volt, és a 2A indulási szint éttermében csak mi voltunk a kollegámmal.)

Múltkor reggel hatkor utazás előtt nem tudtam újságot venni sehol. Az újság ugyan már ott volt, a kisasszony is ott volt a redőny mögött, de nem nyitott ki. És ki sem volt írva, hogy mikor nyit ki. És nem én voltam az egyetlen, aki toporogva azt remélte, hogy beszállítás előtt még vehet újságot. Ja, és a tranzitban a magyar újság nem annyi, mint odakint, mert először átváltják az árat euróra, majd ha forinttal akarok fizetni, akkor vissza forintra. Még egy példa arra, hogy hülyének néznek.

Milyen példák kellenek még, hogy megvilágítsam, Ferihegy pillanatokon belül esélytelen lesz arra, hogy megtartsa akár a jelenlegi utazóközönségét is, ha nem változtat gyökeresen a koncepción és az általános hozzáálláson? Ez már rég nem parkolóház meg 2C terminál kérdése, hanem azé, hogy senki, ismétlem senki nincs a cégnél, akinek elképzelése lenne arról, hogy honnan és hogyan szeretne a repülőtér utasokat szerezni, hogyan szeretné az utasait megtartani és mi kell ehhez.

Anita, nem azért kell a vasútról gondolkozni, mert a MÁV képtelen megépíteni, hanem azért, mert ránézve a térképre üvölt, hogy 3 kilométer vágány és felsővezeték megépítésével (ebből mondjuk 1 km alagútban) a repülőtér közvetlenül elérhető lenne a jelenlegi kretén MÁV-menetrendek mellett is pl.

- Belgrádból
- Újvidékről
- Szabadkáról
- Szegedről
- Kecskemétről
- Szolnokról
- Aradról
- Temesvárról
- Békéscsabáról
- Gyuláról
- Nagyváradról
- Kolozsvárról
- Debrecenből
- Szatmárnémetiből
- Nyíregyházáról
- Kárpátaljáról
- meg ami közben van.

Ezek mondjuk első nekifutásra egy szűkített listában azok a helyek, ahonnan valószínűleg elgondolkodtató lenne elvonatozni Ferihegyre (másképpen: reális, ésszerű alternatíva). Ez olyan gyönge 6-7 millió ember lakhelye alsó hangon. Ha innen van évi 100ezer új utas (100.000x[repülőtéri illeték]=mennyi is?), akkor már megéri eröltetni. (Tényleg, mennyit is fizetek én, mint utas mindezért érkezésenként/indulásonként/tranzitálásonként?)

Nyakamat rá, hogy a bécsi repülőtér pénzzel is beszállt a vasútvonal építésébe. Nyakamat rá, hogy ezt tette a frankfurti is, meg a müncheni is. De természetesen semmi sem kötelező. Így potenciális haszonélvezőként eröltetni a vasúti kapcsolatot sem az. Aki hülye, haljon meg.

Nem is folytatom.

KP.
Előzmény: trikó (185)