manhattani Creative Commons License 2004.05.27 0 0 7675
>Igaz az egyik ló, 1924-ből.
Nem baj az. Mi már alapítottunk lóvasutat (a társtettest csak a beleegyezésével nevezem meg, illetve ha akarja, majd ő...), és kidolgoztuk a társasági szabályzatot.
Lófordító. Korongszerű eszköz, amely a ló megfordítására szolgál.
Állatmenet. Ló közlekedik vonat nélkül.
CSH. Csak hajtó. Vonatvezető a lovon nem tartózkodik.
Nagy ló. A főnök.
Stb.

>És elôször Amerikában, de a háború elôtt nálunk is már tisztán látták, hogy pont a tolatószolgálatot érdemes elsônek dízelesíteni. Ott ugyanis a szolgálat jellegébôl következôen sokat állnak üresjáratban a mozdonyok, amit a dízelek olcsóbban megoldanak.
Amerikában az történt, hogy a városok körülnőtték a teherpályaudvarokat, és a lakókat zavarta a gőzösfüst. Nomeg a városba alagúton át érkező vonalakon volt néhány nagyon komoly baleset a füst miatt. Ezért a nagyobb városok (pl. NY, Chicago) a múlt előtti század elején megtiltotta füstölő vasúti vonatójármű közlekedését a városban. Emiatt muszáj volt dízelesíteni-villamosítani (pl. Grand Central Terminal, Pennsylvania Stn).
A belsőégésű motorok fejlődésével a szén ára rettenetesen leesett, de a törvény az törvény. Ma már csak kohókban és villamos áram fejlesztésére (nomeg hasmenés ellen) használják.