ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2004.05.07 0 0 270
"1. igen kevés (1L/100km-nél kevesebb fogyasztásu motorokat lehetne gépkocsikban alkalmazni , melyek viszont 40 km/ora sebességüek lehetnének."

a 40 km/óra városban megfelel, országúti forgalomban kevésbé.

Építettek már ilyen autókat kísérleti jelleggel, de sorozatgyártás elmaradt.
Egy érdekes tanulmány: az elpuffogtatott benzin energiájának csupán 1%-a hasznos.
Gondolatmenet: a motorban elégetett benzin energiájának csak 15..20%-a jut el a kerékhez, az kerékhez eljuttatott energia egyharmada a légellenállás legyőzésére fordítódik, másik egyharmada gyorsításra, és másik egyharmada pedig melegíti az aszfaltot és a gumit surlódás formájában.
A kerékhez juttatott energia 95%-a az autó mozgatására, 5% a sofőr mozgatására fordítódik (gondolom ez a tömegarányok miatt van).
Végeredmény: a benzin energiájának 1%-a a hasznos energia.

Hypercar

In fact, a car wastes between 80 and 85 percent of the energy it generates, because of its weight and inefficiently run engine. To accelerate, the engine must be so big that it can use only a small fraction of its power for actual driving. For every five to seven gallons of fuel, only one gallon's worth of propulsion energy gets to the wheels of a car. The 15 to 20 percent of fuel energy that does reach the wheels is used up in three ways: about a third gets lost accelerating and braking during city driving, another third in air friction, and the last third in heating the road and the tires. Of the energy delivered to the wheels, 95 percent moves the car and only the remaining 5 percent moves the driver. Thus only 1 percent of the gasoline moves you to your destination.

Előzmény: ikszwei (253)