lolga Creative Commons License 2004.04.12 0 0 14091
az olaj témában:

a szintetikus olajok a legjobb hőtűrésűek, pontosan abból adódóan, h kiküszöbölték belőlük az ásványiaknak jelentkező kokszosodást. egy benzines motorból 10e km átlagos használat után barnás színű szintetikus olajat fogsz leereszteni és mélyfekete ásványit.(nem teljesen új dízelmotorból jóformán biztos, h fekete olajat engedsz le már 1000km után is, ha turbós, akkor meg pláne....) a félszintetikus olaj csak spórolás szempontból jelent vmit, mert az "csak" adalékolva vagyon. és az a tévhit is merő butaság, h öregebb motorokba nem szabad szintetikus olajat venni. manapság már mindenfajta viszkozitású szintetikus olaj kapható és túl azon az előnyükön, h hőtűrés és ezáltal élettartam szempontból jobbak, nem szabad megfeledkezni arról az előnyükről, hogy lényegesen hamarabb képesek olajfilmet képezni a hengerek falán, redukálva ezzel a hidegindításból adódó kopás mennyiségét.
vannak nagyon ásványi olajok, de ezek magyarországon nem nagyon elérhetőek legális csatornákon... de ezek az ásványik között jók, a szintetikus olajokkal köszönőviszonyban sincsenek. egyébként a mercedes motorok nem arról híresek, hogy pörögnek, mint az eszement, hanem h nyomatékosak. kövképp nemannyira a hőtűrés, mint inkább a kenőképesség hosszútávú fenntartása a cél.

Előzmény: kacagógerle (14090)