Hír a magyarorszag.hu-n:
Uniós támogatással a horvát határig épülhet autópálya
Az Európai Parlament múlt csütörtökön elfogadta, hogy az észak-déli közlekedési folyosó a Balti-tengertől hazánkon keresztül az Adriáig vezessen. Ez azt jelenti, hogy a hazai 2-es és 6-os főutak autópályává fejlesztésére az ország több tízmilliárd forintnyi EU-támogatást kaphat.
A teljes cikk itt olvasható.
Kár, hogy a cikk egy szakmai tévedéssel kezdődik, dehát mit várjunk egy politikustól. :)
"Az V/C jelű közlekedési folyosó Gdanskból, a Balti-tenger partjáról indul, és az eredeti elképzelések szerint az ennek nyomvonalán épülő autópálya a szlovákiai Zsolnáig vezetett volna. Az Európai Parlament (EP) által elmúlt héten csütörtökön elfogadott módosítás szerint azonban a sztráda hazánkon át egészen az Adriáig vezet majd - mondta Gurmai Zita, az EP megfigyelőjeként Brüsszelben tevékenykedő politikus, aki Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel közösen tartott sajtótájékoztatót.
Ebben az nem igaz, hogy Gdanskból Zsolnán át a VI. sz. folyosó vezet. (Ami utána Bécs felé fordul). Az V/C folyosó ma is a Budapest-Eszék-Ploce útvonalon van. Tehát ma is létezik, nem tegnap találták ki, csak éppen nem Lengyelországban van és nem része a Budapest-Parassapuszta szakasz, illetve a szlovák rész sincs benne.
Amúgy a hír kedvező, csak nem tudom, miért nincs egy szakember, aki a GKM-ben a sajtóanyagot kontrollálja. Utána meg minden újság átveszi (és tovább bővíti a maga hülyeségeivel.)
Például a mai "Metró" újságban olyan szerepel, hogy az M6 autóút Dunaújváros-Ivándárda szakaszát így át lehet építeni autópályává és közli a költségeit.
Én csak azt kérdezném, hogy hol van ez a szakasz? Mintha ez még nem épült volna meg. Tehát nincs mit átépíteni, hanem rögtön autópályát kell építeni.
Meg ilyen, hogy "a 2-es autópályától indulva 2006-ig megépül az M0.". Na, 2-es autópálya sincsen, sőt, elvileg még 2-es autóút sem.