Fricy Creative Commons License 2004.02.06 0 0 405
Fórum >> Törzsasztal >> Érdiek klubja
CsőzikL (6729)

Dr. Csillag István miniszter úr az SZDSZ Önkormányzati Tanácsadó Testületének január 24-i ülésén a tárca városunkat érintő, sztrádaépítéssel és -fejlesztéssel kapcsolatos kérdéseimre a következő válaszokat adta (az írásos változatot a GKM Közúti Közlekedési Főosztályának munkatársai készítették):

1. Az M6-os autópálya kivitelezési munkái mikor kezdődnek meg és mikorra fejeződnek be?

Az M6 autópálya Budapest (M0)-Dunaújváros közötti szakaszának építése két építési szakaszra van bontva. Az I. ütem Érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építése terveink szerint 2005. I. negyedévében kezdődik és 2006. év végére fejeződik be. Ebben az évben kerül sor a nemzetközi tender kiírására, mivel ennek az útszakasznak az építését magántőke igénybevételével kívánjuk megvalósítani. A tendereztetés időbeni lefolyása várhatóan 2004. IV. negyedévére fejeződik be a kiviteli szerződés megkötésével.

2. Sajtóhírek szerint nem a fővárostól, hanem az Érdi tetőtől indul a beruházás. Ha ez bekövetkezik, városunk közlekedése összeomolhat. Ehelyett azt az ésszerűbb megoldást javasoljuk, hogy a Harbor Parkig (Nagytétény határa) tartó hiányzó négy kilométeres szakaszt is építsék meg a Dunaújvárosig tartóval egyidejűleg, és vezessék rá a sztráda forgalmát a 6-os főút budapesti négysávos bevezető szakaszára.

A II. ütem Érdi tető-M0 közötti szakasz megépítésének jelentős akadályát képezi a budatétényi Metallochemia szennyezett terület kármentesítésének rendezése. A jelenlegi helyzet szerint az M6 autópályát a 6. számú főúti csomópontig mindenképpen megépítjük, onnan történő bevezetése pedig a kármentesítés megkezdésének függvénye. Azt mindenképpen biztosítjuk, hogy az M6 és az M0 között kapcsolat létrejöjjön, ami lehet, hogy az I. ütemben ideiglenes lesz, de a II. ütemben a végleges kiépítésre kerül sor.

A GKM illetékes munkatársa a szöveget pontosító telefonos megbeszélésünkön megerősítette, hogy az M6 fővárosi bevezetése költségvetési forrásokból, az Érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz pedig PPP-rendszerben épül meg. A Metallochemia-telephely kármentesítéséről idén kormányhatározat készül, ez jelenleg közigazgatási egyeztetés alatt áll. Ennek tartalma alapvetően meghatározza az M0 és a 6. számú főút közötti autópálya-szakasz kiépítésének időpontját. Az Érdi tető-Budapest közötti szakasz ettől függetlenül a Dunaújvárosig tartóval együtt fejeződik be, azokat egyszerre adják át a forgalomnak.

3. Az állam tervezi, hogy az M7-es érdi csomópontját bővíti, új fel- és lehajtó-pályákat épít. Jelenleg hiányzik pl. a közvetlen felhajtási lehetőség városunkból a főváros felé a pályára. Ennek megvalósítása mikor esedékes, hogy állnak a tervek?

A GKM elképzelései között szerepel, hogy az M7 autópálya Érd Iparos úti csomópontját – tekintettel a csomópont rendkívüli mértékben megnövekedett forgalmára – a kezelő Állami Autópálya Kezelő Rt. saját beruházásában átépítteti. A beruházás szerepel az M7 autópálya díjasítása kapcsán összeállított Intézkedési Terv jóváhagyás alatt álló tervezetében. A konkrét tervezési munkák még nem kezdődtek meg, a beavatkozás a legfontosabb építési feladatok közé tartozik.

A szóbeli tájékoztatás szerint ez a beruházás a tervek szerint jövőre kezdődhet meg.

4. Az M7-es sóskúti-tárnoki teljes értékű csomópontjának kiépítése mikorra várható? Ha ez megépül, a díjasítási határnak is célszerű lenne itt, a jelenleginél néhány kilométerrel délebbre húzódnia, hogy a nagy forgalom az autópályáról ne a lakott területre, Érdre zúduljon. A tárca szerint módosítható-e így az ingyenesen használható szakasz határa?

Az M7 autópálya sóskúti-pusztazámori csomópont teljes értékű kiépítésének kérdésével és ezzel összefüggésben az M7 autópálya díjasítási szakaszhatár esetleges áthelyezésével a tárca 2004-ben foglalkozni kíván. A csomóponthoz kapcsolódó sóskúti-tárnoki elkerülő szakasz mintegy 5,7 km hosszúságban a 2007-2015 közötti időszakban van építésre ütemezve.