scsabi Creative Commons License 2004.01.21 0 0 5115
Igen, sértetlenek maradtak, sőt a pesti kapuzat is gyakorlatilag sértetlenül vészelte át a robbantást, lévén azt a mederbe estett hídroncsok így-úgy egyensúlyban tartották.

Ez lehetett az egyik oka, hogy igen sokáig (mintegy 14 évig) egyik lehetőségként megtartották az eredeti lánchíd változatlan formájú helyreállítását.
Akkor (1959) az eredeti alépítmény megtartásával, de kevesebb acélanyag-felhasználásal járó kábelhíd építése volt az ésszerű megoldás. Gyakorlatilag az útpályát (az eredeti megoldáshoz képest) egy-egy sávval ki tudták szélesíteni, úgy hogy a járdák konzolokra kerültek. A híd kapacitása gyakorlatilag a '90-es évek elejéig elégséges volt, '59-ben nem számoltak ilyen méretű forgalomnövekménnyel, illetve ha számoltak is, azt is beleszámolták, hogy a városon átmenő forgalom addig (a máig meg nem épült) külsőbb átkelési lehetőségekre terelődik. A maga idejében szvsz komoly pazarlás lett volna nagyobb kapacitású hidat építeni. (mint ahogy 1899-1903-ban sem 2×3 sávos hídként épült meg).

2. Igen, beolvasztották, a többi híd helyreállításáhot igen jól jött az a kb. 7500 t vasanyag.

cs

Előzmény: courage the dog (5114)