A 3-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1924-TŐL NAPJAINKIG:
1924.10.24.
A 3-as autóbuszok Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.
1925.
A 3-as autóbuszok már Oktogon - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.
1926.09.12.
A 3V jelzésű autóbuszjárat körforgalomban közlekedett: Krisztina tér - Mészáros utca - Pálya utca - Győző utca - Győri utca - Csörsz utca - Avar utca - Csend utca (Hegyalja út) - Mészáros utca - Krisztina tér.
/A 3V jelzést hamarosan 4-esre számozták át./
1928.09.12.
A 3-as autóbuszok Oktogon - Lánchíd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 3-as autóbuszok Mussolini tér - Andrássy út - gróf Tiszai István út - Ferenc József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Mikó utca - Krisztina körút - Gömbös Gyula utca - Déli pálya udvar - Nagyenyedi utca - Németvölgyi út - Fery Oszkár utca útvonalon közlekedtek.
1943.12.31.
A 3V jelzésű autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Vörösmarty tér és Krisztina tér között.
1944.12.
A 3-as és a 3V jelzésű autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1948.08.02.
A 3-as autóbuszok Nyugati pályaudvartól az Alkotmány utcán, a Kossuth hídon, a Fő utcán, az Alagúton, a Krisztina téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
1948.12.06.
A 3-as autóbuszok Szabolcs utcai Kórház - Nyugati pályaudvar - Kossuth híd - Déli pályaudvar - Királyhágó tér útvonalon közlekedtek.
?
A 3-as autóbuszjárat megszűnt.
1951.11.21.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Dózsa György (Városház) tér között, a Fehérvári úton át közlekedtek.
1952.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Vasút utca között közlekedtek.
1970.12.31.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, MÁV-állomás között közlekedtek.
1972.12.23.
103-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Angeli utca között.
1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 103-as gyorsjárat viszonylatjelzése 3gy jelzésre módosult.
--- 103-as jelzéssel Nagytétény, Angeli utca és Chinoin között közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 13B jelzésű autóbusz közlekedett./
1979.12.01.
A 3gy autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.
1984.11.07.
A 3V jelzésű villamos-pótló járat az Árpád híd, metróállomásnál kialakított új autóbusz-végállomásról indult.
1985.01.01.
A 3É jelzésű éjszakai autóbuszjárat Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Landler Jenő utca között közlekedett.
/A vonal külső szakaszán 43É jelzésű éjszakai villamos közlekedett./
1985.05.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.
--- A 3gy autóbuszok Nagytétény, MÁV-állomásig közlekedtek.
--- A 103-as autóbuszjárat megszűnt.
1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.
/Az új szakaszon a megszűntetett 43-as autóbuszok közlekedtek./
1985.10.01.
A 103-as autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Budatétény, Balatoni út között közlekedtek.
/Korábban 50C jelzésű autóbusz közlekedett.
1991.09.30.
A 103-as autóbuszjárat megszűnt.
196.09.01.
Ismét közlekedett a 103-as autóbusz, ezúttal Kelenföldi pályaudvar és Népliget között, Lágymányosi hídon át.
1998.08.04.
A 103-as autóbuszok Etele téri végállomás kiindulópontja megváltozott.
/A leendő M4-es [DB-R metró] építéséhez a tér átrendezésre került./
2000.05.01.
A 3-as autóbuszok Budafoki úton át közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 10-es autóbuszok közlekedtek./
---
Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!
Köszönöm!
BPO-700