Fricy Creative Commons License 2004.01.12 0 0 386
Sziasztok!
Ha már M6: eddig arról volt szó, hogy az M6-os az M0-tól épül Dunaújvárosig (az érdi tetőig autóútként, onnét autópályaként) állami beruházásként. Érd városának sikerült kiahrcolnia egy újabb csomópontot Érd-Ófalunál, ami jelentősen javítaná a város közlekedését és egy ipari parkot is terveztek a környékre. Jelentkeztek már a befektetők is: hipermarket, szórakoztató központ, stb. Ehhez kapcsolódóan tervezték át a csomópontokat, vagyis már számoltak az autópálya 2006-os átadásával.
Erre hideg zuhanyként ért minket érdieket, hogy csak az érdi tetőtől épül az M6. Indok: területszerzés. Szvsz az igazi ok az, hogy koncesszióban kívánják megépíteni. Na már most: a koncessziós szakasz csak az érdi tetőtől kezdődik, vagyis innét magánberuházás. Az M0-ig meg állami pénzből készülne, de arra most úgy tűnik, hogy nincs pénz. Ugyanis kellene egy hatalmas környezetvédelmi beruházást is kivitelezni: a XXII. kerületi volt Metalochémia telep rekultivációját (a terveks zerint egy nagy betonszarkofág épülne az út alatt, ahova betennék a szennyezett földet és építési törmeléket). Szóval ez a fő indok. Ugyanakkor szerepel az i a tervekben, hogy a jelenlegi 6-os utat kiszélesítik az M0-tól a Harbour Parkig (itt lenne az 6-M6 csomópont). Az autóúttal párhuzamosan a 6-os út korrekcióját is elvégeznék, ugyanis elég kritikus állapotok uralkodnak jelenleg Érden a 6-7 utak csomópontjában. A forgalmat kinövő kereszteződés jelzőlámpái miatt több kilométeres sor duzzad fel a főváros irányából. (A 2005-ben épülő Tesco kétsávos körgorgalommá építené át.)
Nem tudom lesz e valami lépés ez ügyben, de nagyon remélem, mert így nagyon rosszul fog járni a város lakossága.
Az M6 nyomvonala: M0-érdi tető