A 19-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1908-TÓL NAPJAINKIG:
1908.
Elindult a BKVT (Budapesti Közúti Vaspálya Társaság) Állatkert – Rákóczi út – Eskü tér útvonalon közlekedő villamosjárata.
1910.
A vonal 19-es jelzést kapott.
1914.
A 19-es villamosok Múzeum körúton és a Ferenc József (Szabadság) hídon át a Kelenföldi pályaudvarig közlekedtek.
1930.09.16.
A 19-es villamosok Állatkerttől csak a Kossuth Lajos utcáig közlekedtek, mert a Rákóczi útról a Múzeum körútra kanyarodó villamosok a közúti forgalmat lassították.
1932.07.18.
A 19-es villamosok immár Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1944.12.24.
A 19-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.06.24.
A 19-es villamosok Zsigmond tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1946.01.18.
A 19-es villamosok – a Kossuth híd megnyitása után – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1946.08.19.
A 19-es villamosjárat – az újjáépült Szabadság híd megnyitása után – megszűnt.
1964.11.21.
A 19-es villamos ismét Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1972.12.31.
A 19-es villamosok – a Rákóczi úti villamosforgalom megszűntetése miatt – Batthyány tér és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!
Köszönöm!
BPO-700