BPO-700 2003. dec. 19. Creative Commons License 106
Íme:

AZ 5-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1926-TÓL NAPJAINKIG:

1926.07.19.
A 5-ös autóbusz Ferenc József (Roosevelt) térről a Fő utcán át a Marczibányi térig közlekedett.

1929.08.01.
Az 5-ös autóbusz Retek utcán túl a János Kórházig (Széna térig) közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út - István út - Dohány utca >>ellenkező irányban: Wesselényi utca - Dembinszky utca<< - Károly körút - Deák Ferenc tér - Deák Ferenc utca >>Erzsébet tér<< - Vörösmarty tér - Dorottya utca >>gr. Tiszai István utca<< - Ferenc József tér - Lánchíd - Fő utca - Batthyány tér - Batthyány utca - Mária utca - Széna tér - Retek utca - Pasaréti út - Hadapród utca útvonalon közlekedtek. Menetidő 32 perc volt.

1944.12.
Az 5-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.08.05.
5-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Deák Ferenc tér - Múzeum körút - pontonhíd - Gellért tér - Krisztina körút - Moszkva tér útvonalon.

1946.01.05.
Az 5-ös autóbuszok - a Ferenc József híd megnyítása után - a Ferenc József (Szabadság) hídon át közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös autóbusz az elkészült új Kossuth hídon át közlekedett.
/Ezzel a gyorsjárati jellege megszűnt!/

1946.03.05.
Az 5-ös autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.

1946.03.20.
Engedélyezték az 5-ös autóbuszok Kossuth hídon való átkelését, ezért Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.

1947.09.16.
Az 5-ös autóbuszok immár Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1948.02.16.
Az 5-ös autóbuszok ismét a Dózsa György út - Dohány utca útvonalon közlekedtek budai végpontjuk felé.

1948.09.28.
Elindult az 5-ös operai járata.
/Ennek megszűntetés időpontja ismeretlen./

1950.11.02.
Elindult a főváros első gyorsjárata 105-ös jelzéssel Deák Ferenc tér és Pasaréti tér között.

1951.01.27.
A 105-ös gyorsjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1971.09.03.
Újra közlekedett a 105-ös gyorsjárat (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös autóbuszok Március 15-e térről az Erzsébet hídon át közlekedtek Pasaréti tér felé.
/A kieső szakaszon 74-es autóbuszok közlekedtek tovább!/
--- A 105-ös gyorsjárat megszűnt.

1974.09.02.
Ismét közlekedett a 105-ös autóbusz (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1977.01.01.
A 105-ös autóbusz viszonylatjelzését 5gy jelzésre módosították.

1990.08.31.
Az 5gy autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.12.11.
105-ös jelzéssel Hősök tere és Apor Vilmos tér között közlekedett az autóbusz.
/Ez a járat a 4-es autóbusz vonalának "kettévágása" után a budai szakaszát pótolja!/

???
A 105-ös autóbuszok immár Deák Ferenc térről közlekedtek Apor Vilmos tér felé.
/Sajnos elvesztettem az útvonal-rövídítésénék az időpontját!/

2001.05.02.
5G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi úttól Március 15-e térig, csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban!

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)