Taip Creative Commons License 2003.12.03 0 0 354
Az attól is függ, hogy mi a tervezett távlati kiépítési állapot. Leginkább olyan "joker" kifejezés. Mindenki mást ért alatta. És itt nem az újságírókra, politikusokra kell gondolni, hanem a témához közelálló szakemberekre is akár.

Van az a kifejezés, hogy "autópályává fejleszthető autóút". Ezzel van tele pl. a kormányhatározat is. Ez első ütemben irányonként 1 sávos, gyakorlatilag a leendő autópálya egyik pályája. Ezzel az a probléma, hogy egy 2x2 sávos autópályán nem kell törődni az előzési lehetőségekkel, a vonalvezetést nem az határozza meg. Ha ennek az egyik pályálya megépül, mint kétirányú autóút, abból gondok lehetnek. (Az előzési lehetőségek hiánya miatt, ill. azért, mert autópályára tervezett vonalvezetésen zajlik a kétirányú forgalom.)
Szerintem az új 2-es és 15-ös út az ebbe a kategóriába tartozik.

Aztán vannak olyan utak, amelyekből a jelen állás szerint nem lesz autópálya, mint pl. az M9. Lásd: szekszárdi híd környéke, ill. kaposvári elkerülő.

És akkor ott van pl. a 8-as út.
A Veszprém-Székesfehérvár szakaszán egyre hosszabb az autóútként kijelölt 4 sávos szakasz, de ennek ez a végállapota.
Viszont ott van a Veszprémtől nyugatra eső rész, aminél nem egészen világos, hogy hogyan lesz. Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket. Némi kétkedéssel fogadtam Csillag úr szavait is, miszerint a most átadott szakasz része lesz a majdani M8-nak. Nem tudom.

Előzmény: Carpy (352)