A 30-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1937-TÓL NAPJAINKIG:
1937.09.12.
A 30-as autóbuszok Boráros tér - Petőfi híd - Wolf Károly út útvonalon közlekedett.
1940.07.02.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.
1940.08.24.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.
1941.04.03.
A 30-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 30-as autóbusz.
1941.11.09.
A 30-as autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 40-es autóbusz közlekedett./
1949.01.10.
A 30-as autóbusz Moszkva tér - Attila út - Kosztolányi Dezső tér útvonalon közlekedett.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./
1950-es évek első felében
A 30-as autóbuszok Kolosy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./
1950-es évek második felében
A 30-as autóbuszok Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között közlekedtek.
1972.02.14.
130-as jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között.
1977.01.01.
A 130-as gyorsjárat viszonylatjelzését 30gy jelzésre módosították.
1984.01.02.
A 130-as autóbuszok Örs vezér tere és Rákospalotai köztemető között közlekedett.
/A 130-as autóbusz útvonala nem tartozott az alapban közlekedett 30-as autóbusz útvonalához! Az akkor ott közlekedett 131-es és a 133-as autóbuszjárathoz volt valami számozási kapcsolatuk./
1990.12.10.
A 30gy autóbuszjárat megszűnt.
1993.10.30.
30A jelzéssel új temetői járat közlekedett Újpest, Központ és Megyer, Szondi utca között.
1993.12.15.
A 130-as autóbusz viszonylatjelzését 130gy jelzésre módosították és Népstadion, metróállomástól közlekedtek a Fogarasi úton át Újpalota felé.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!
BPO-700