Törölt nick Creative Commons License 2003.11.28 0 0 10492

Ikarus Scolo
A székesfehérvári központú Ikarus már jó ideje egy kisautó projekt megvalósításán fáradozik, ennek előfutáraként került nyilvánosságra ez a terv.
Az egykori járműgyártó óriás, a magyar ipar büszkesége, az Ikarus mára gazdasági problémákkal küzd, életét sztrájkok, kifizetetlen számlák nehezítik. Ilyen körülmények között mégis eltökélte, hogy ezentúl az ország összes pontján futó buszok mellett személyautót is fog gyártani. Olyan konstrukció mellett döntöttek, amely könnyen népautóvá válhatna Magyarországon: olcsón kapható kompakt modell sokféle karosszériával. Az első tervként megjelentetett Scolo azonban korántsem tűnik reménykeltőnek. Az autó formája elavult, mikor még szó sincs a sorozatgyártás megkezdésére - ebben kísértetiesen hasonlít a Lada 110-es modelljére, melyet a kilencvenes évek elején alkottak meg, de csak mostanára sikerült összeszedni a pénzt a gyártására, holott a 110-es már megszületésekor sem számított modernnek. Ehhez hasonlóan valószínűleg a Scolótól sem várhatunk el olyan szükséges felszereléseket, mint az ABS vagy a légzsák. Megoldást talán - a Daciához hasonlóan (Renault) - egy tapasztalt külföldi partner belépése hozhatna. Ez a buszgyártás terén már meg is valósult, hiszen 1999-ben az Ikarus szövetségre lépett a nyugati Irisbusszal.

Ikarus személy- és ralikocsi
Elkészült az Ikarus Rt. személyautójának prototípusa. Az ötszemélyes jármű 1300 köbcentis Hyundai motorral, kormányművel és sebességváltóval, Ikarus futóművel és karosszériával, többféle rendeltetéssel, 19-féle változatban gyártható. A konstrukció lehetővé teszi, hogy akár más cégek motorjával is összeszerelhessék. Az eredetileg ötszemélyes kocsi haszonjárműként is használható, kisbusz változata hat személy szállítására alkalmas, más típusa taxizásra, szervizkocsinak vagy kisteherautó-fuvarozásra állítható forgalomba. Terveznek ennél kisebb és nagyobb autót is. Az új jármű - ideiglenesen - egy szelíd, növényevő ősgyíkról a Scolo nevet kapta. A gyár tervei szerint fél éven belül megindul a sorozatgyártás, és a Scolo alaptípusát kétmillió forintnál olcsóbban szeretnék piacra dobni. Másik újdonság a Ford Focus karosszériára épülő, négykerék-meghajtású Ikarus versenyautó lesz, amely már ősztől indul a hazai ralikon. Az 500 lóerős autó Ikarus márkanévvel fut majd.

Előzmény: haverja (10486)