NOLAN (8524) :
erről jut eszembe, mondjuk a Volánbusznál hogy megy ez, hogy hova rakják az embert? ahova kell? amihez közel(ebb) lakik? (najó, konkrétan rólam van szó)
traficc :
Úgy emlékszem , ugyanezt már megkérdezted úgy két éve.
Vagy nem Te ?
a Volánbusznál Magyarország területére vesznek fel autóbusz vezetőnek.
A kisebb , megyei Volánoknál vagy a megye területére vagy a cég által kiszolgált hálózatra vesznek fel.
( ez lényeges mert jó fegyelmező eszköz)
Típusok.:
Az üzemegységben rendszeresített összes típussal jársz.
Csak idő kérdése.
általában a nullkilóméteres vezető egyszerűbb feladatokat kap.
Pl.: 256-al szerződéses járat, Bp-Budaörs Westel.
Azután komolyabbakat.
Elengedik egy Bp-Dunaiujvárosba is.
Vagy másodrészezik péntekenként távolságiba.
A harmadik lépcső ha bekerl egy távolsági fordába.
Pl.: Bp-Pápa
A negyedik lépcső ha különjáratozik, itthon pl. V.C.oszt.tanulóival Bp-Eger-Aggteleg-Lillafüred-Bp. vagy csoporttal Bp-Paralia-Bp vagy Spanyol körút.
A csúcs ha valaki menetrendszerinti nemzetközis lsz.
Ez egy Andor utcai karrier.
igaz Andor utca csak egy van.
Üzemegységi (sárga) karrierek.
Az első lépcső hasonló.
A második egy sárga fix. járat megcsípése. Pl.: Rétalap-Győr vagy Pilisszentlászló-szentendre.
Itt már lényeges, hogy hol lakik a sofőr.
Harmadik lépcső üzemegységben is - ha egyáltalán van - távolságin dolgozni.
Sok üzemegységnek nincs is távolsági járata.
A negyedik és ötödik lépcső azért esik egybe üzemegységekben, mert ilyen helyeken általában ésszerűségi okokból nincs külön különjárati és nincs külön menetrendszerinti nemzetközi flotta.
A kisebb cégeknél e kettő feladatot ugyanaz a 5-8 busz látja el.
Így üzemegység szinten erre az 5-8 kocsira kerülni jelenti a csúcsot.