zar 116 Creative Commons License 2003.05.31 0 0 25
2003 Május 31.

Helyszín: M0 autóút, 26. km-nél a Győr felé vezető oldalon.
Időpont: 2003-05-31, 08:15

Én az M5 felől haladtam 80-90-km/h közötti sebességgel a külső sávban. Pár száz méterrel a dabasi elágazás előtt a belső sávban nagy sebességgel megelőzött egy bordó Renault Megane Coupe. Az autó kb. 140-150 km/h sebességgel haladhatott. Figyelmemet felkeltette ez is, meg, hogy az autó a belső sávban, a két oldalt elválasztó betonkorláthoz igen közel haladt, annyira, hogy a bal oldali kerekei porzottak a sáv szélén lerakódott portól. (ezért jegyeztem meg magamnak az autót.) Nemsokára, kb fél km múlva, egy enyhe bal ívű kanyarban láttam, hogy pár autóval előttem óriási pofelhő kerekedik, láttam bordó karosszéria elemeket a levegőbe repülni, egy kereket, a felfüggesztésével együtt. Kb. 10 méter magasra emelkedhettek az alkatrészek. Azonnal lassítottam, vészvillogóval megálltam a 26. km-kőnél, a segélyhívóhely öblének az elején. Akkor már állt ott egy sárga Fiat Seicento Sporting (aki szintén megelőzött korábban, és egy ezüstszínű Skoda Octavia. Kiszállva az autóból láttam, hogy a Megane az árokban fekszik a tetején, teljesen összeroncsolódva. Miközben a 112 segélyhívót hívtam, az úttestről, a belső sáv közepéről eltávolítottam az első lökhárítót, bedobtam az árokba.
Lassítás és megállás közben láttam egy kb 20 méter hosszú féknyomot, a belső sávból (a híd előtt) kiinduló, egyenes, érintőirányú két blokkoló kerék nyomát, majd az útpadkán a sóderen majdnem pontosan a híd alatt) is a további keréknyomokat.
A látott nyomok alapján autó az útról lesodródva kb. 20 métert repült, frontálisan becsapódott az árok túlsó oldalába, a bokrokba, ott kiszakadt az első futóműve. Onnan továbbpattant kb. 15 métert, az árok út felőli oldalába csapódott, majd további kb. 8 méter repülés után a tetejére esve az árok alján megállt. Az autó megállás előtt nem csúszott, csúszásnyomot nem láttam, odaesett és ottmaradt. A sofőr az első és második becsapódás között nagyjából félúton az árok alján hason feküdt.

Véleményem szerint a Megane vezetője vagy koccant a betonfallal, amiről lepattanva az árokba esett, vagy túl nagy sebességgel hajtott a kanyarba és „besokallt”.