manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 49
Hi!

Ugrifules Nyul:

Köszi az infot időközben szereztem egy 18E motort (hengerfejet)ez az első injektoros (LE-jet) 1.8-as OHC motor amit Asconába tettek. Ez 115LE/5800rpm 158Nm/4600 9,5:1 a viszony. Ebben a szelepek ugyanakkorák mint a C20NE-ben viszont vastagabbak a szárai, a tengely gyárilag 292fok!!! A szívócsatornák kb 30%-al nagyobbak mint a 20NE-n és a pillangószelep "kéttorkú" egy kicsi és egy nagyobb összekapcsolva. A kicsi előbb nyit..... Én úgy tudtam a c20NE 272fokos gyárilag. Gondolom ha az 1.8-ét ráteszem a 2.0-ra akkor a nagyobb hengerűrtartalom miatt a nyomaték maximuma leesik olyan 4500-4600-as fordulatra. Egyébként van egy 20se motorom szétbontva és abban is a nagyobb "kompressziójú" dugó van, úgyhogy előbb utóbb biztos összefúrom egy 1.8-as blokkal. Egyébként még nem nagyon volt szerencsém 20SEH-hoz, de az egyik haverom azt mondta, hogy a hengerfej is más és a szívocső is mint a C20NE-n. Gondolom a 18E-re hasonlít.