V63 002 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 73502
Forraltboros jó reggelt ezen a szép télies napon mindenkinek(, aki szereti)!

manhattani írja:
"Szerény véleményem szerint NEM a MÁV Rt. a magyar vasút. Akkor sem, ha már a HÉV-nek nincs saját független vasúttársasági kódja. Ott van pl. a GySEV.
Tudom, erre egyszer egy MÁV-os vezető azt mondta: operettvasút. Pár nappal később egy vezető gazdasági hetilapunk cikkében: Lehet, hogy a GySEV operettvasút, de akkor a MÁV tragédia. :)))"

Szvsz mindkét megállapítás igaz.

Tapasztalatom szerint a GySEV sem jobb a Deákné vásznánál.
Tényleg operettvasút, mert kicsi és játssza az eszét, valójában pedig csak egy kisebb szemétdomb. Kalauzai között éppúgy akad, aki "osztozkodást" javasol, amikor a vonaton veszel jegyet. Fsz-pénztárosai között éppúgy akad, aki tájékozatlan és ragaszkodik a tévedéséhez és nem ad ki bizonyos jegyet, többletkiadásra kényszerítve ezzel az utast. Budapesti gyorsvonatait lerontotta és menetrendjüket is úgy alkotta meg, hogy IC-re kényszerítse, akit csak lehet. Ebben persze valószínűleg kollaboráltak.
Egyébként vajon mekkora támogatást kap a GySEV a magyar államtól, az osztrák államtól, az ÖBB-től és a MÁV-tól (mert a MÁV-tól is kap)?
Kiváncsiságból kérdezem: mik lehettek az okai, hogy meghagyták 50-55 évvel ezelőtt?

A MÁV pedig tényleg tragédia. Nagyság és bukás ellentéte jelenti a tragédiát. Az állapot, a források, a minőség, a társadalmi elismertség, a hangulat "eróziója", az elkötelezettek (a la Moldova: hülyék és megszállottak) erőfeszítései ellenére.

Más (konkrétabb és jobb):

Rövid jellemzés a 8322 sz. (Sárbogárd - Baja) vonatról, április 3.: Teljes tisztaság az utastérben, teljes tisztaság, papír, víz & szappan a vécében.

G2

Előzmény: manhattani (73484)