lopici Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71486
Valószínűnek tartom, hogy lopici nem antikváriumban vette ezt az utasítást. Ha mégis, ez a szemelvényeit megmagyarázza. Ha hivatalból adták neki, és ennek ellenére ez, ennyi és csak ez és ennyi az észrevétele, akkor baj van.

Folytatom a tallózást, - mert nem csak ennyi az észrevételem - de még szándékomban sincs senkit megbántani a szerzők és a mű létrejöttében közreműködők közül. Bizonyára csomó egyeztetés és kompromisszum árán született meg ilyenné.
No, és ha egy vasútbarát mást olvas ki a sorok közül, mint amit egy vérprofi gondol, talán a megfogalmazásokon lehetne pontosítani, mert ezt az utasítást egyszerű embereknek kell értelmezni és aprópénzre váltani.
Nem mertem átfogó értékelésbe belemenni, - ehhez buta vagyok. :-)
MDBZ!
Igazad van, a topik eljutott oda, hogy már a puszta olvasása is rendkívüli erőfeszítést követel...

A topik szinvonalának züllesztésében elért eredményeim igazán nem számottevőek.
Off:
(Eccerű emberek is vannak, evvel együtt kell élni!)
On:

2./
- "5.5. A mozdonyszemélyzetnek a szolgálati időnek minősülő várakozási időket.......a mozdony ápolására és tisztántartására kell fordítania.
5.5.1.A mozdonyszemélyzet a szolgálata közben (alkalmas időben) köteles a vezetőállás(oka)t kitakarítani, szükség szerint a fényszórókat, visszapillantó tükröket és a vezetőállás(ok) homlok- és oldalablakait megtisztítani."
Megoldódott a koszos mozdonyok problémája. Csak pár sor és se fegyver, se paripa nem kell!
Tulajdonképpen, ha már tiszta a mozdony a bakterházamat is kitakaríthatná. Esetleg a motorkocsikban az utasteret, micsoda költségmegtakarítás! A buszosok is rendben tartják az egész buszt, nem?! A biciglimen pedig én csinálom a reviziót: B1 :-))
Szerintem egy pihent mozdonyvezető sokkal jobb, mint amelyiket 12 órában végighajszolunk.
Ha nincs munkája, - mert nincs rá szükség pont - én még a mozdonyra sem engedném! Mennyen be arra az 1-2 órára az állomási pihenőbe és mikor szükség van rá, akkor a maximumot nyujtsa!
EGY MOZDONYT TISZTÁN KELL KIADNI A VONTATÁSI TELEPRŐL!
Szemléletváltást! Grrrr!

- "5.9.1. Az egy személy által kiszolgált dizel vagy villamosmozdonyt a mozdonyvezető cselekvőképtelenné válása (szolgálatképtelensége) esetén az éberségi (EÉVB) berendezés állítja meg. Ilyen esetben a vonatnál, illetve a mozdony közelében szolgálatban lévő vagy a rendkívüli megállás okát kutató vasutas dolgozók valamelyike köteles a vezetőállásra felmenni, illetve arra intézkedni...."
Egy próbát megérne stopperral a kézben!

- "8.6. Ha a mozdonyvezető olyan szolgálatot teljesít, amelyre.......a személyzeti forduló hazatérésre meghatározott önköltségi vonatot jelöl ki, akkor köteles a mozdonyirányítót vagy a forgalmi vonalirányítót erről időben értesíteni."
Ezt most nem értem. :-( A fent említett irányítók nem tudják mi van? Mit irányítanak? Kit irányítanak? És egyáltalán melyik irányító hatásköre ismerni a személyzet fordáját? Ez a pár sor eleve feltételezi, hogy az irányítóknak lila gőzük sincs a vonatok mozgásáról. A tehervonatokról és a személyszállítókról egyaránt.
Ha gubanc van: Nem szólt időben a személyzet.

- "9.1 A mozdonyok felkészítése a szolgálatra a vontatási telepek személyzetének feladata és kötelessége."
Ez a mondat nagy előrelépés a magyar vasút történetében! Konkrétan megfogalmazza kinek mi a dolga.

- "9.2.2. A menetszolgálat megkezdése......előtt a mozdonyvezetőnek személyesen kell ellenőriznie:"
Ez után korrekt tényszerű felsorolás. Csak üdvözlöm a félreérthetetlenséget. A kijárási normaidők csökkennek, így a mozdonyvezetőket gazdaságosabban lehet felhasználni. A telepi előkészítés rendjében viszont technológiai és szemléleti változtatások szükségességét veti fel. (Ha betudott jönni, - ki is tud menni! Grrrrr!)

- "9.3.5."
Itt legalizálódott végre az 1 perces állomási váltás.

Az idézetekben lévő betűvastagítást én követtem el

(folytatás; nem lesz)

lopici

Előzmény: DGKUm (71440)