Józsga Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71313
"Boszniának eredetileg keskennyomközű hálózata volt (1000 mm asszem)."
Nem. 760mm.

"A Bród - Ploče és a Sunja - Doboj fővonalakon kívül volt szárnyvonal pl. Jajcéba (talán Banja Lukából) és Pločéből Dubrovnikba."
Slavonski Brod-Ploče... Volt valami olyan, csak nem így... Sl. Brodból csak Teslićig vezetett. Ez volt egy hálózat. Egy másik hálózat: Beograd - Sarajevo - Zenica. Ebből ágazott el mindenféle vonal mindenfelé. Jajcébe, Pločébe, Dubrovnikba, Zelenikába, Istennyilába, Podgoricába (ha úgy tetszik Titogradba)... (Banja Lukában tudtommal nem volt kisvasút, Sunja - Doboj között sem.)
Sajnos már ez is a múlté. Pedig nem semmi lehetett, MÁVAG gőzösök, Ganz motorvonatok, hálókocsis gyorsvonatok... A szüleim még utaztak rajta. Részben átépült, megszűnt. Sarajevo - Ploče már normál, Podgoricába már nyomvonalon lehet eljutni.
De maradtak még belőle emlékek: kiállított gőzösök: Višegrad, Užice, Mostar, Ploče, Lajkovac, stb. Sarajevo - Međađa között a közút a régi kisvasút alagútján vezet át. Ja, és Požegában kisvasúti múzeum található, tömérdek 760-as és 600-as járművel. Szerbiában pedig a Šarganj Vitasi - Mokra Gora közötti szakaszon múzeumvasútként újjáépítik! Különleges vonalvezetéssel: szerpentin, alagutak, stb. Mindenféle járművekkel (JDŽ, CFR, ipari, ...), egy külön kis 600-as vonal a 600-as járművek miatt... Hihetetlen, hogy a NATO-bombázások után néhány évvel erre is tudnak szakítani a ŽTP Bg költségvetéséből... Bezzeg nálunk, hagynák széjjel rohadni az egészet. Hosszú távú tervek között szerepel, hogy visszaépítik egészen Užicéig (a nagyvasútig), illetve Višegradig (a Boszniai Szerb Köztársaságba).

"Ploée-t nem találtam a térképen! Merre van?"
Szerintem a te térképeden még Kardeljevo néven szerepel.

Előzmény: v_peti (71233)