Carlosamigo Creative Commons License 2003.02.11 0 0 2221
Bervás: köszi az infót a bányászathoz. Azt hiszem, a legegyszerűbbnek látszó verzióval próbálkozom. Sajnos bilicsfelrakás (és hátsó lábtartó eltávolítás- a gép úgyis "monoposto") közben véletlenül belerúgtam egyet a falnak támasztott kipuffdobba, és elterült szegény a fóliával letakart betonon. A krómozás megúszta, de és remélem, csak kox zörög benne, mert a kétüteműek ugye nem igazán kedvelik a tönkrevágott dobokat. A hangja nem lett feltűnően erősebb, talán nem szállt el a hangtompító. Asszem nem írtam még, hogy amikor a kormányról levakartam a szürke (de rettenetesen kopott) védőréteget, lepolíroztam a 40 év után felbukkant krómozást és az összes króm alkatrészt a mocin. Aki még nem fogja a fejét, tegye meg most: a kipuffogó is krómozott és lassan rozsdásodik, no meg jött a tél, hát lepolírozam azt is. Keveset mentem vele azóta, de nem sült még rá és nem is színezte el.

Skuzzy: a srácok kevésbé kalandos úton is elhozhatták volna a dízel mocikat Németországból. Majd otthon utánanézek, vmelyik német autós újságban írtak róla, tényleg kevesebbet kajál egy robogónál is és olcsóbb üzemanyagból. Te nem próbáltad ki őket? Kiváncsi lennék a hangjára és a menetteljesítményeire. Az árából viszont -ha jól emléxem- lehetett volna venni legalább két hasonló teljesítményű mocit. Azért nem lenne gyenge pl. Kunmadarason egy találkán nekiállni izzítani, aztán dízel kerepelés kis koromfelhő kíséretében.
Amit viszont élőben is láttam a Bodensee partján 1/2X Wankel emlékmúzeumában: bolygódugattyús Suzuki(!), Hercules és Norton motorok. Állítólag állati hangjuk van és kegyetlenül mennek. A legdurvább: a Wankel-licencet megvette egy zschopau-i gyár és gyártott léghűtéses és vízhűtéses prototípusokat is. Aztán jött az MZ és az egész NDK-s (és KGST) járműgyártás kísérletező kedvének szokásos módon történő letörése. Pártutasításra.

Előzmény: bervas (2216)