etwg
2003.02.10
|
|
0 0
69044
|
Szia hmsoft
én nem vonnék le ennyire zord következtetéseket:
A többet fogyaszto, nem mindig a szabványoknak (ha ilyenek pl. mitiscsináloknál vannak) még nem okvetlenül jelenti hogy rossz a motor, csak esetleg más piacon már versenyképtelen (lásd a rengeteg autot, amit ma Törökországban - FIAT, Braziliában - VW, Kinában - Mercedes stb. gyártanak. Azok valamikor europai csucsmodellek voltak, csak innen a konkurencia már kiszritotta öket, de máshol még vigan mennek és használják öket.)
Egy privát sztori: A kocsimban egy csucsteljesitményü EU komform modern motor van, a feleségem kocsijában ugyanilyen motor van (tipuszsám stb. minden egyezik), ennek ellenére csak a másik márkához lehet szervizbe vinni, onnan lehet alkatrészt venni. Karácsonykor kiprobáltam az egyik motorvezérlö kiegészitö cucc az én kocsimhoz 1500 Euro a másikhoz 90 Euro. És mi a legfurább az egészben, a másik kocsin csak egy irányitopákát kellett kicserélni a processzor már mindent tudott, az én drága járgányomban magát a processzor kellett kicseréltetni.
De ugyilyen modon pl. a Svájcban árult ugyanilyen márkáju kocsi más programozást kapott mert ott az adot nem a teljesitmény alapján számolják, hanem az ürtartalom alapján. Igy az ottani kocsik 10-40 kW-al nagyobb teljesitményüek mint mifelénk.
(És lehet, hogy nem is EU komformok, hiszen az Erdgenossenek még mindig csak a keritést épitik maguk körül...) |
Előzmény: hmsoft (69022)
|
|