rm40 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 68866
Sajtószemle (nowadays néha úgy érzem, hogy csúnyán offolok vele:-) )

A Bombardier Transportation a Francia Államvasutakkal (SNCF) kötött szerződés nyomán további 73 db AGC-motorvonatot (Autorail Grande Capacité) szállít. A nagy befogadóképességű regionális expresszvonatokra szóló szerződés volumene kb. 240 millió euró. Az SNCF a régiók megbízásából jár el. A franica Bombardier-üzemben, Crespinben (Valenciennes) készülő vonatoknak 2006 novembere és 2007 novembere között kell elkészülniük.
A megbízás egy, az SNCF által 2001-ben kötött keretszerződésen alapul, amely a francia régiók részére szállítandó 500 AGC-vonatról szól. Az első ezzel kapcsolatos részszerződés 192 db-ról kötetett, az összmennyiség ezzel a megállapodással 265 db-ra nő.
Az AGC-t több kivitelben ajánlják. A kocsik számától függően az ülőhelykapacitás 160..220 db. A vonatok vagy dízel, vagy villamos meghajtásúak, ezenkívül létezik vegyes üzemű (dízel és villamos) változat. A legnagyobb sebesség 160 km/h. A csuklós, alacsonypadlós kivitel miatt az utasterek nagyon tágasak és átjárók kötik össze őket. Ez megkönnyíti a ki- és beszállást, szabad mozgást biztosít a vonaton belül, továbbá több komfortot, átláthatóságot és biztonságot ad.
(Berlin 2003. február 3.)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

A Dernières Nouvelles d´Alsace jelentése szerint az SNCF 2002-ben a tervezettnél kétszer nagyobb veszteséget termelt a teherforgalomban (405 millió euró) és a Corail távolsági forgalomban (51 millió euró), köszönhetően a visszaesett igényeknek. Ezalatt a TGV és a hivatásforgalom enyhe növekedést produkált. A probléma a teherforgalomban a pontosság. A Corail-forgalomban modernizált szerelvények állnak forgalomba hamarosan.(júniustól Párizs - Clermont-Ferrand, decembertől Párizs - Strasbourg között)