sssey Creative Commons License 2003.02.07 0 0 68863
Igaz, hogy a már nem aktuális, de egy kis életkép szerda estéről:

20.00.-ra kellett (volna) Pestre érnem, ezért 17:25 körül kimentem a ceglédi állomásra, mivel korábban nem értem rá. Az állomás tele utasokkal.
Eredetileg abban biztam, hogy ha késik a 713, akkor az még jó lehet nekem. Mint utólag kiderült, a késése nem érte el a 20 percet. Akkor jó lesz a 17:38-as 2711-es. Az sehol.
Közben Pestről jött egy személyvonat, melyet szerelvénymenetben átküldtek Szolnokra. Sokan jogosan felháborodtak, hogy még kilátásban sincs vonat, itt meg üresen engedtek útnak egyet (sok diák akart pl Abonyba menni).
Majd bemondták, hogy a Corona és a 718 további 20, összesen 50 percet késik.
Közben mindkét irányba elment egy-egy IC-ICR. Az érdekesség az volt, hogy ne kelljen váltót állítani, a gyorsok vágányútját használták, azaz az átmenő fővágányról ki a 3. illetve 4. vágányra, 40-el végig rajta, majd vissza. Az 616-os ICR-nek ekkor már 60 perces késése volt.
18.00 után bejött egy pesti személy, melyre bemondták, hogy ez fog 17:38-asként visszamenni. Így felültem.
Végülis 85 perces késéssel megjött a Corona (az utolsó bemondás még mindig 50 percnél tartott) és bemondták, hogy bizonytalan ideig az állomáson tartózkodik, végül 10 perc múlva elment. 18:30-tól folyamatosan mondták, hogy a 718-as érkezik a külső első vágányra és az utasok ki a hóesésbe, de 50-kor még sehol sem volt. (Pontosabban a bejáron állt)
A személyvonaton ülve kimentem a peronra amikor bemondták, hogy késett sebesvonat (6103) érkezik. Felöltözés, rohanás a hóban, de elértem.
Minden gond nélkül mentünk Pilisig, de onnan visszaminősítettek minket személlyé és mindenhol megálltunk. 30 percet késtem.
Az egész érdekessége az volt, hogy pl Albertirsán átrobogtunk s onnan rengeteg bejáró lett volna. A végeredmény az lett Budai út, Ceglédbercel-Cserő, Ceglédbercel és Albertirsa szemszögéből, hogy a 2711-es annyit késett, hogy a 2511 és a 2521 utasait is ez vitte el ezekről a helyekről.

Akkor bennem felmerült, hogy ha már ilyen fennakadások vannak, akkor miért nem Ceglédtől állt meg mindenhol és miért ragaszkodtak még mindig az IC-hez? (Lásd az előző havazáskor megállították mindenhol.)

FSZ: Én is észrevettem, hogy az átépítés során kicserélt váltók már fűthetőek. Azt, hogy Albertirsa kezdőpont felőli váltói azok-e, azt nem tudom, mert mindig lemaradtam róla.

sssey