Körömpörkölt 3. kérdésére aprólékosan:
Világítás fényerő-változásai forgó töltőgépes kocsinál:
1. Indulás: a lámpák fényereje közel állandó,
2. a jármű gyorsulásakor a bekapcsolási feszültséghez tartozó sebességnél a szabályzó a töltőgépet rákapcsolja a telephálózatra, ekkor a fényerő hirtelen csökken, majd a sebességgel (illetve a töltőfeszültséggel) arányosan növekedni kezd.
3. a töltőfeszültség túlhaladja a lámpafeszültség max. értékét, bekapcsol a lámpafeszültség-szabályzó, ekkor a fényerő kismértékben csökken, majd közel állandó marad.
Lassuláskor ez fordítva játszódik le. Jellemző, hogy az átkapcsolási pontok mindig egy adott járműsebességhez kapcsolhatók.
Nyugvó töltőgépes kocsiknál:
1. kikapcsolt töltőgépnél (villamosfűtési fővezeték feszültségmentes, vagy energiaellátó kikapcsolva) a fényerő közel egyenletes
2. A töltőgép indításakor (bekapcsolás, illetve a fővezeték feszültség alá helyezése) rövid idejű fényerő-csökkenés (a töltő indulási áramfelvétele miatt), majd egyenletes, erősebb fény.
Kikapcsoláskor:
fényerő-csökkenés
etwg (68687)
Ez Mo-n 1984-óta gyakorlat (12/1984 (VI. 27) KM rendelet) Ez tipusismeretet nem tartalmaz, csak járműkategóriát. Részletesebben a nálam hozzáértőbbek.
cs