scsabi Creative Commons License 2003.02.07 0 0 68808
Körömpörkölt 3. kérdésére aprólékosan:

Világítás fényerő-változásai forgó töltőgépes kocsinál:

1. Indulás: a lámpák fényereje közel állandó,
2. a jármű gyorsulásakor a bekapcsolási feszültséghez tartozó sebességnél a szabályzó a töltőgépet rákapcsolja a telephálózatra, ekkor a fényerő hirtelen csökken, majd a sebességgel (illetve a töltőfeszültséggel) arányosan növekedni kezd.
3. a töltőfeszültség túlhaladja a lámpafeszültség max. értékét, bekapcsol a lámpafeszültség-szabályzó, ekkor a fényerő kismértékben csökken, majd közel állandó marad.

Lassuláskor ez fordítva játszódik le. Jellemző, hogy az átkapcsolási pontok mindig egy adott járműsebességhez kapcsolhatók.

Nyugvó töltőgépes kocsiknál:

1. kikapcsolt töltőgépnél (villamosfűtési fővezeték feszültségmentes, vagy energiaellátó kikapcsolva) a fényerő közel egyenletes
2. A töltőgép indításakor (bekapcsolás, illetve a fővezeték feszültség alá helyezése) rövid idejű fényerő-csökkenés (a töltő indulási áramfelvétele miatt), majd egyenletes, erősebb fény.

Kikapcsoláskor:
fényerő-csökkenés

etwg (68687)
Ez Mo-n 1984-óta gyakorlat (12/1984 (VI. 27) KM rendelet) Ez tipusismeretet nem tartalmaz, csak járműkategóriát. Részletesebben a nálam hozzáértőbbek.

cs

Előzmény: 1047 005-2 (68793)