v_peti Creative Commons License 2003.02.06 0 0 8148
Azt kell megvizsgálni, hogy ha az adott vasút veszteségéhez hozzáadjuk a kisvasút vonalán utazók által helyben vásárolt enni- és innivaló árát,

Pár éve a "Magyar Közlekedés" cím? magazinban olvastam arról, hogy a tranzitforgalom (közúti) mennyi nyereséget hoz az államnak. Itt beleszámolták pl. az általuk a shopban vásárolt Coca-Cola ÁFA-tartalmát is. Talán még az út mellett dolgozó ledér hölgyek által termelt profitot is hozzászámolták volna, ha tevékenységük legális lenne. :) Igaz, a baleseti károkat és a környezetvédelmi költségeket levonták bel?le, de nem tudom, hogy ez a másodlagos hatásokra is vonatkozott-e. Pl. Környezetszennyezés miatt várható alacsonyabb életkor a f?utak környékén.
Ilyen elven a vasútnál ugyanúgy hozzá lehet számolni a másodlagos hatásokat is.

Északi szomszédaink mostani vasútmegszüntetési akciója úgylátszik csak az els?dleges hatásokkal foglakozik, de azokkal sem eléggé. Nekünk nem szabad ebbe a hibába esnünk, sem kis-, sem nagyvasútnál!

Előzmény: illesf (8112)