Rijswand Creative Commons License 2003.01.26 0 0 10933
>A VB 42 milló + ÁFÁéert vette meg az E94F et
* Csak legyünk pontosak, ennyit akartam.

Én is. Várom válaszod a 35-40 milliós gépészet ügyében.
Valamint, mondd el mi volt a kifogásolni valő az alábbi mondatomban:
*"Az E94 F ára 40 millió körül (karus 417 kedvéért: + ÁFA) régebbi adat, még 2001 ből amikor *az azóta a Volánbusznál futó E94F prototípu épült."

*Ezt én is szeretném elérni.
Nosza, akkor el lehet kezdeni. Mert ez eddig nem volt jellemző....

*Bár a Scaniánál igen "érdekes" emberek vannak. Lehet, hogy el?bb fog tudni mindent a *baromfi-tartásról, mint az OmniCitykr?l és az alvázakról.
Erre csak azt tudom mondani, amit korábbi érdekes kijelentéseidre: Mire alapozod szavaidat?

Nyílván végeztél ilyen irányú felmérést és megkérdezted az MB-Autot a nyultenyészetről, az EAG ot az ékszerteknősökről, az MANt meg mondjuk a szarvasmarha-tartás fortélyairól...
Ugye igy volt? Vagy ezt inkább kijelentésként kellett volna leirnom?

*A 180 LE mondjuk felgyorsítja 70-80-ra a buszt, a 300LE annál sokkal többre is tudja. A fék *ugyanannál a típusnál pedig nem lesz jobb egy motorváltás
*miatt. De ha jobb lesz, be fognak minden utasnak szerelni légzsákot? Jobban fogják rögzíteni *az elemeket?

Sirály. Tehát a 300 LE s vagy nagyobb motorral szerelt buszok 180-200 km/h val ralliznak az elővárosi vonalakon, ugye?
1. Legkésöbb 100 (régebben 105 ) km/h nál lekorlátoz a sebességhatároló
2. a városi, elővárosi kocsik hajtáslánca jó esetben a max 70-80 km/h utazósebességre optimalizált, valamint a hatályos jogszabályok értelmében városban 50 km/h, lakott területen kívöl bárhol pedig 80 km/h felett nem fog közlekedni. (a magyar tempo 100at most ne emlegessük, az csak autópálya)
Namost a 180 le s busz is felgyorsul 80 ra, a 300 LEs is. A különbség nyilván időben és úthosszban jelentkezik, de ha csak nem városi extrém gyorsításokat végez a Mecsek ralliról átigazolt gépész, ez összemérhető.
Tehát mindkét busznak meg kell tudnia állni 80ról adott úthosszon, úgyhogy mivel te azt írod h. a fékrendszer nem változik egy motorváltás miatt (ami felelős, tehát nem baromfi, v. nyúltenyésztő gyártó esetén nem is igaz ebben a formában), akkor viszont a korábbi érveid ( váz, fék) nem állnak meg.(a busz igen)
Az erősebb motor nem azért kerül be, h. a gkv. padlógázokkal nyomuljon, és satufékkel álljon meg. Az érősebb motornak a traffic által vázolt szitukban van értelme, de akkor is megfontolandó h. kifizetődő e a többletköltség (magasabb ár, töbletfogyasztás, magasabb fix költségek - pl. biztosítás).
A gyenge gkv. egy 100 le busszal is kirepíti az álló utast a szélvédőn, mert felgyorsít 60-70 re (hidd el menni fog), majd satuzik egyet. Ezek szerint gkv. függő fékrendszerrel, kapaszkodóval és légzsákkal kell ellátni a buszokat, ugye?

Előzmény: Ikarus 417 (10929)