V42 515 Creative Commons License 2002.08.29 0 0 7932
Mostanában többször volt szó az IK266-osokról.

Augusztusban két olyan helyen is jártam, ahol kész 266-orgia van... Az egyik VAZS-megye, itt (pl. Celldömölkön) hemzsegnek a 266-osok, amelyek egynémelyike brutálisan réginek és lerobbantnak néz ki. Szombathelyen is láttam jópárat. Szinte mindegyik vazsi régebbi busz AAT-s rendszámú.
Két érdekesség még Szombathelyről:
1. Honnan vannak ezek a régi Setrák? Használtan, lestrapáltan vették, vagy már felújítottan? Hány van ebből?
2. Szhely-Bük közötti vágányzár idején a buszokat nem a Vazsi Volán, hanem egy magánvállalkozó adja, ha jól emlékszem, Celldömölkről, de a neve nem ugrik be. Minden buszán rajta a neve, de szinte nincs két egyforma busz...

A másik 266-orgia hely: Pálócföld, chrta szűkebb hazája. Sálgótárjánban, Kisterenye környékén is igen sokat láttam, talán egy fokkal jobb állapotban, mint a celldömölkiek.

Egy másik téma:
Augusztus 20-án jöttem haza Szombathelyről Szegedre kocsival. Solt-Akasztó között, az 53-as úton előztem meg a Fehérvár-Szeged Tisza volán járatot, E95 volt, GZK-843 vagy valami ilyesmi.
1. A busz tartósan 56-58 km/h sebességgel közlekedett, lakott területen kívül (gondolom, laza a menetrend, továbbá jól jön az üzemanyag megtakarítás...)
2. A busz hosszanti tengelye (mögötte mentem kb. egy kilométeren keresztül) nem volt párhuzamos az úttal!!! Azaz a két az első pár kerék kb. 10 cm-rel balra eső "nyomon" haladt, mint a hátsó két kerék, egyenes szakaszon! Mint a régi IFÁ-knál, amikor a hátsó tengely rossul van beállítva! Hogy lehet ilyen egy viszonylag új busznál????