etwg Creative Commons License 2002.07.27 0 0 54283
Szia rézgaras,

igazad van de sok mindent nem vettél figyelembe.

A csötengely, ha jol tudom (majd valaki csak megmondja) az hasonlit a teljesen független felfüggesztéshez (ez az egyik szabadalom tárgya), a különbség a V63-as esetében talán csak ott van, hogy a marokcsapágy flexibilis - azaz nem tartja a motor tengelyét fix távolságra a kerék tengelyétöl (és igy garantálja a fogaskerekek illeszkedését). Ez szerintem csak egy vészmegoldás volt (lehet, hogy nem volt pénz a liszencekre), mert ekkora erövel akár teljesen független felfüggesztést is lehetett volna csinálni, ami minden szempontbol jobb megoldás.

Az amerikai mozdonyokat meg nem lehet mérvadonak venni a te által mondottak miatt, meg azért is mert ott jelentösen nehezebb sinekkel vannak a fövonalak ellátva. A MÁV mellékvonali sinjeihez megfelelö vonalakon meg jo ha 50 km/h-val mennek. (legutobb pl. Floridában 4 mozdony huzott egy vonatot, de soha nem érte el a 30 mph (azaz 50km/h) sebességet a pálya rossz állapota miatt. (majdnem 30 km-en át követtem). Meg az amik amugy is szeretik az egyszerü megoldásokat mégha azok nem is igen jok. (lásd sok gözösüket)

Előzmény: rezgaras (54274)