sosiforda Creative Commons License 2002.06.22 0 0 7557
A népligeti végállomás tényleg ennyire „hazavágta” a dunántúli távolsági buszokat ?
A Zala Volán után a Kapos Volán is korálozza a pesti járatait 2002. július 1-től.
Szerintem egy naponta közlekedő budapesti busz menetrendi év közbeni lekorlátozása elég illetlen dolog, ráadásul ezek a járatok a Kapos Volán zászlóshajói, amelyeket számos hirdetésben reklámozott „INTERCITY” buszként.

A változások:
A hetek utolsó iskolai előadási napján közlekedő 101. és 106. sz. járatok forgalmát „határozatlan ideig szüneteltetik”. (Bp.-ről Kaposvárra 14.30 , Kaposvárról Bp-re 12.30).

Az eddig naponta közlekedő gyorsjáratpár ( 107. , 108. ) , Kaposvárról Budapestre 6.30-kor és Budapestről Kaposvárra 16.30-kor ezentúl „keddi és szerdai napok kivételével naponta „ közlekedik.

Remélem ezzel nem adnak ötleteket más Volánoknak, hogy a naponta közlekedő távolsági járatokból a hét közepi, nyilvánvalóan gyengébb forgalmú napokat kiszemecskézzék, ez ugyanis a távolsági buszközlekedés színvonalának romlásához vezet.

Nem lett volna vajon érdemes ezekre a napokra egy üzletpolitikai kedvezményt bevezetni, hogy pl. aki ezzel a járapárral utazik ugyanazon a napon oda és vissza is, annak a visszaútért nem kell fizetnie ?

1990-91 körül alkalmazta ezt a Tisza Volán a Gyula-Elek-Battonya-Szeged vonalon, hogy „közelekedik keddi,szerdai,csütörtöki munkanapok kivételével naponta”, de szerecsére néhány év múlva leszoktak róla és visszaálltak naponta történő közlekedésre.
A feleségem által mindig emlegetett kedvenc pedig Nyírbátor környékéről való : „közlekedik csütörtöki munkanapok kivételével munkanapokon”
Nem értette, hogy miért büntetik szegény csütörtököt. Végül kiderült, hogy ott egy másik, csak csütörtökön és hosszabb útvonalon közlekedő járat járt helyette.Gondolom csütörtökön van a heti piac.
Itt sajnos ilyenről nincs szó.