Konrad Creative Commons License 2002.06.16 0 0 40
Magyarországon az emberek kezdenek egyre jobban gazdagodni.
Most már van idejük és energiájuk többel foglalkozni, mint ami a napi megélhetéshez szükséges.
Így érzékenyebbé válnak a környezetükkel szemben is. Tehát odafigyelnek arra, mi szennyez és mi nem. Ráadásul meg is tudják válogatni azokat a termékeket, amit fogyasztanak, hiszen van választék.
Van választék, mert van piac, és mert az összes multi itt van az országban, így valódi versenyhelyzetet teremtenek. Ösztönzik magukat és ösztönzik a helyi termékek gyártóit is a jó minőségre és alacsony árra (ez pedig nagyobb hatékonyságot jelent).

A világnyilvánosság egy része érzékeny arra, hogy a multik a saját országukon kívül mit tesznek. Sőt, néhányan ellenzik a multik létét is - bár ez nem általános, csak az ellenzők nagyon látványosan 'elleneznek'. Igaz, az ellenzők is élnek azokkal az előnyökkel, melyeket a multik nyújtanak: széles választék, a szolgáltató szektor konjuktúrája, alacsony árak, komparatív előnyök kihasználása, nemzetközi távközlés, internet etc.

Örülök, hogy fellépnek a multik ellen, így a nagy cégek kénytelenek olyan externáliákkal is foglalkozni, amelyek eddig túl drágák voltak. Ezek egyike a környezetvédelem.

Előzmény: terasz (39)