Tudod, a Pepsi kis hazánkban veszteséges. Saját bevallásuk szerint a piac negyede az övék:
A cég nem nyereséges, a veszteségéről azonban a PR-menedzser nem kívánt nyilatkozni. A Pepsi a magyar szénsavas üdítőital piac 25-28 százalékát birtokolja - közölte Barta.
Ebben a helyzetben minden olyan lépés, ami negatív irányban változtatja meg a fogyasztói preferenciát, veszteséget növel. Tehát a Pepsinek ha kis mértékben is, de nő a vesztesége (a Matávnál ugye nem ez a helyzet).
Ráadásul gyakorlatilag minden terméke valóban versenyző és cserélhető konkurensre (ezért sem jó a Matáv példa).
Végső soron jelen piaci lépés logikus és költségcsökkentő, de ha nagy a felháborodás, akkor ez a költség csökkenés elvész a forgalom csökkenése miatt.
Itt nemcsak a Pepsi ital fogyasztásáról van szó. A cég például gyárt chipset is (lay's), ásványvizet (Kristályvíz), kiszolgál éttermeket (pl. KFC). Mindezek bojkottja, ha kis mértékben is, de káros a cégnek. Ami pedig még fontosabb: negatív lesz a cég megitélése. Ez pedig hosszabb távra is hathat.
Összefoglalva: a bojkott kis mértékben is hasznos lehet, érdemes erről beszélni és lépéseket tenni.
Persze, ha valaki nem ért ezzel egyet, és nem zavarja a visszaváltható palackok kivonása, akkor nem bojkottál. Semmi nem kötelező.