manhattani Creative Commons License 2002.03.08 0 0 9198
Szia martisz!

>Ugye, most azon megy a vita, hogy csak a számítógépvezérelte asszinkron motorú mozdonyok tudnak minden helyzetben közel 100%-os hatásfokkal dolgozni
Nem kell ahhoz számítógép. Analóg/digit folyamatvezérlo rendszerrel a dolog nagyon jól muködtetheto. A hatásfok- (és teljesítmény- ) növekedést széles sebességtartományban az aszinkron motor okozza.

>hogy jönnek ide a MÁV elavult villamos-motorvonatai ??
Miért elavultak? Mind a BVhmot (kis Samu), mind a BVmot (Samu vagy IC hernyó) a legkorszerubb elvek alapján szerkesztett jármuvek. A BVhmot-ok meg jól is mennek... :)))

>a hegyrol lefele jövo tehervonat mozdonyának felsovezetékbe visszatáplált áramából 2 Intercity felszalad a hegytetore ... ezeket a dolgokat nehezen tudnám elképzelni egy számítógép-vezérelte rendszer nélkül.
Már a Kandó mozdonyok is visszatápláltak. A V40 és a V60. Már a két világháború között. Úgyhogy számítógép jó, ha van, de nem feltétlenül szükséges mindenhez.

Egyébként nem is a hatásfok az aszinkron motorok elonye, hanem az, hogy széles sebességtartományban tudnak leadni teljesítményt. Egyenfeszültségu motoros vontatók a fogaskerék-áttételtol függoen vagy kis sebességu, tehervonati üzemre, vagy nagy sebességu, gyorsvonati üzemre voltak optimalizálva. Vagy a ketto közé, ha egységmozdonyok akartak lenni. Aztán nagyobb fordulatszámon nagyon csökkent a nyomatékuk. Ebben jobb az aszinkron motor.

Előzmény: martisz (9196)