rezgaras Creative Commons License 2002.02.07 0 0 8836
Matiz írta:

> V200 "hivatalosan" a BR120 volt a DR-nél.

Azt hiszem, a történet nem ilyen egyszerű. Eredetileg a német vasútnál (DRG még a háború elôtt) a dízelmozdonyokat egy V betűvel (Verbrennungsmotor) és egy számmal jellemezték, ahol a szám a motor teljesítménye volt lóerôben osztva tízzel (V36 - 360 lóerôs)

Ez megmaradt mindkét német vasútnál a háború után is, a hatvanas évek végéig. A V200 egy 2000 lóerôs mozdony. Az UIC számozás bevezetésével a V-betű eltűnt, helyette az eredeti számból csak a két elsô jegy maradt meg és eléírtak még egy számot. Itt jött be az eltérés, mert a nyugat-német DB a villanymozdonyoknak egy 1-est, a dízeleknek meg egy 2-est írt elé, a kelet-német DR pedig pont fordítva. Így lett a kelet-német V200-ból 120, a nyugat-német V200-ból pedig 220 illetve 221.

Az egyesülés után a nyugat-német rendszert tartották meg, és a kelet-német mozdonyokat megint újraszámoztak, de arra vigyáztak, hogy ne legyen ugyanaz a számuk, mint a már meglévô nyugat-német mozdonyoknak.

Előzmény: Törölt nick (8828)