Törölt nick Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8816
Mindenkinek köszsz!
A vonat négyrészes, ezek fővonalakon jártak, a kétrészes volt mellékvonalon. Így a 118 lesz a nyerő. A V180 festésű gép meg... Majd csak lesz vele valami.
Ebből a gépből 3 külsőre is igen látványosan megkülönböztethető változat volt:
BR118.0: ezt mindenki ismeri, amolyan alapgép a BTTB választékában: B'B' tengelyelrendezésű, és tényleg csak fővonalakon járhatott.
BR118.1: régi PIKO-sok ismerhetik! Panoráma ablakos, jellegzetesen befelé dől a szélvédője, ez is B'B', és újabban a Tillig is gyártja TT-ben, meg a GÜTZOLD H0-ban.
BR118.2: Ennek a kasztnija hasonlít a 118.0-ra, de már járhatott mellékvonalakon is, lévén C'C' elrendezésű.
A belső változatokat nem ismerem. A Tillig katalógusok következetesen dízel-hidraulikusnak írják valamennyit, és B'B', meg C'C' elrendezést emlegetnek. Meg a régi BTTB, Zeuke is.
csíkos
Előzmény: luc72 (8810)