sansalvador Creative Commons License 2002.01.28 0 0 28
"A ketto egyszeruen nem emlitheto egy lapon!"

Hát ez azért ütősen nagy hülyeség, már ne is haragudj. A BMW javára/előnyére csak egyet tudok irni, az pedig a nagyobb motorválaszték (még jelenleg). Ez kétségtelen. A többi amit mondasz hülyeség. A szervizelés, a meghibásodás, minden. Nem kell eltúlozni. Ugye nem akarod, hogy leeirjam ide az összes 5-ös BMW-vel szerzett negativ tapasztalataimat? Ne akard. Mert hidd el van ott éppen elég probléma. Más topicokban részletesen le szoktam irni korábban minden ilyen jellegű dolgot, ha erről szólt a vita. Irtam is eleget.
Ugyanis több olyan barátom/üzleti partnerem van aki 5-ös BMW-vel közlekedik. Van köztük az újtól a kb 5 évesig az 520-astól az 530-asig. Még bármikor, bármelyikben ültem, nem esett meg, hogy valami éppen ne lett volna rossz. A hiresen rossz BMW elektronika még ma is katasztrófa, ez kiterjed az ellenőrző rendszertől mindenre amit elekrtomos motorok mozgatnak. Többször voltam tanuja motor és hűtés hibáknak, motorkárosodásnak. Legutoljára ősszel az osztrák haveromnak intéztem a trélert késső éjjel az 525-öséhez a 8-as főúton, aminek kb 100 ezernél behalt a vizpumpa, szétrobbant a hűtő. De az egyik szomszédom rokonának sem sokáig nemesitette garázsát az új 530 dizel, amikor pár ezer km után motorkárosodással visszavitték a szervizbe. Nem minden arany ami fénylik.

A Peugeot csak azoknak okoz furcsán ilyen "cserbenhagyós" gondolatokat, akik egyáltalán nem ismerik, csak bizonyos régrőljövő franciaautós históriákban hitegetik magukat. Pedig a Peugeot hiresen megbizható és robosztus autókat gyártott mindig is a többi francia gyártó mellett. Persze egy szóval sem mondom, hogy nem lehetnek hibái és ez a legjobb, stb. Ez is csak egy autó a sok közül, de érdemtelenül nem lehet/szabad leszólni. Engem és családomat a legnagyobb megelégedésünkre már 10 Peugeot szolgált és szolgál ma is, de érdekesen még egyetlen egy darab sem hagyott az út szélén. Azaz de igen. Egyszer az egyik 605-ösöm automatája 160 ezernél megadta magát. Hála a konstrukciós hibás német ZF váltóműnek. Összesen ennyi volt kb 10 év alatt. Egyébként saját megfigyelésem, hogy a Peugeot-ban ha egy alkatrész meghibásodik, akkor az általában német gyártmányú (Bosch, stb). A most használt 307 (szülők), 206 (asszony), 406 (én) garanciában cserélt pár apróság (3 db) is egytől-egyig Bosch cuccok voltak, mindez garanciaidő alatt.
A Peugeot alkatrészárai és szervize sem drága, a német presztizsmárkák simán felette vannak. Szóval készithetek én is hibalistát meg videot a BMW-ről, mert arról is lehet. Mindenesetre megjegyzem, hogy ahhoz képest, hogy a 607 egy vadiúj modell és a BMW már régóta viszi a soroztait, akkor a BMW-nek szinte hibamentesnek kellenne lennie, mégsem az. Az általam megkérdezett 607-es tulajok pár apróságon kivül semmit sem emlitettek. Az eddigi legtöbb km a feleségem főnökének egyik üzletfelének HDI-jében van, közel 80 ezer. Teljesen elégedett, semmi problémája nem volt.
Morvaiz! 2.5 TDI Audit nem ajánlom, bár a feleségemnek még a 115 lovasa volt, az is hengerfejes lett 200 k-nál. Az újabbakra meg tényleg sokan panaszkodnak, erre jó bizonyiték az ADAC felmérése is. A Peugeot dizel pedig mondhat bárki bármit, a legjobbak között van, mind megbizhatóságban, mind tartósságban. Elvégre van már 'némi' tapasztalatuk ez irányban.:-) A 607 pedig szerintem remek autó, nagy valószinüséggel én is arra cserélek majd, bár a mostani 406-m még csak 1 éves.