TEE Creative Commons License 2002.01.12 0 0 8310
Nos, nekiálltam Märklint méregetni, és hamar rájöttem, hogy kénytelen vagyok felülbírálni az indulási feszültségről írt nézetemet!
A váltóáramú trafó méresem szerint 4,8V-tól 17,4V-ig szabályozható, az irányváltáskor huszonegynéhány Voltot ad le. A hobby kategóriából például a BR 89 6,5V-nál indul el egyenletes sebességgel, a BR 24 6,8V-nál...

Megnéztem egy kb. 60-70dkg-os C-szinuszos BR 152-est, hogy mit csinál egy lejtőn. Kb. 20 fokos szögbe kellett felemelnem a sín egyik végét, hogy elkezdjen legurulni! Ekkora lejtő meg ugye egy terepasztalon sincs!
Aztán szétszedtem a mozdonyt, és megnéztem közelebbről a motorját. A digi panelről egy 8 erű fóliakábel vezet a motorba, amelyekből 3 kicsit szélesebb a többinél, és azok mennek a 9 tekercshez, a többi meg az érzékelőkhöz.

Üdv: TEE

Előzmény: TEE (8170)